Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP JH2 - hvor mye er den verdt?


vegard_fv

Anbefalte innlegg

Hei, flott om noen som har kjennskap til gitaren, eller markedet på denne typen gitarer kan hjelpe meg, skal sjekke opp verdien av denne gitaren for en kompis. Snakker altså om en ESP JH2 - James Hetfield "custom" med "lastebil-metal-plata" på hehe... u know... Det er kun 50 stk av denne gitaren i hele Europa og det følger med signert sertifikat av James Hetfield.

Hvor mye kan man få for denne gitaren? Vil den øke i verdi etter hvert som årene går og Metallica splittes? Setter pris på alle innspill. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg da Jakob. Om du leser litt mellom linjene, har denne tråden to hovedspørsmål:

1- Vil den stige i verdi framover (les: Lønner det seg å beholde den litt lenger)?

2- Hvor mye kan den evt selges for idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare stille et lite spm rundt det å selge gitaren, jeg.

Tilbake til topic, den vil garantert stige i verdi uansett, det finnes utrolig mange gale Metallica-fans rundt om som er villig til å gi mye for gitaren. Men jeg tror kanskje ikke du får solgt den like dyrt i Norge som du evnt. ville få solgt den i USA.

"Lastebil-metal-plate" heter forresten Diamond plate. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det diamond plate exploreren vi snakker om?

Hvis ja, så ligger vel den på mellom 2000$-3000$.

Den er ikke så veldig sjelden.

Ikke en vanlig diamond plate explorer, det er en signaturmodell som kun er laget i 200 eksemplarer. De skal visst ha gått for oppimot 5000 dollar på Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hetfield sine signatur-gitarer er produsert i begrenset antall og har vist seg å holde verdien godt.

Hadde jeg fått 40000,- for Grynchen min hadde jeg solgt den straks.

Det er uannsett alltid markedet som bestemmer, treffer man akkurat den ene som skal ha den gitaren så får man selvfølgelig en bra pris.

Personlig tror jeg Hetfield-gitarene kommer til å stige i verdi med årene, men 20000,- pr idag høres fornuftig ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.