Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Telecaster? hjelp ønskelig


Chocolate-Overdose

Anbefalte innlegg

Nå har det seg egentlig sånn at jeg hadde tenkt å kjøpe en backupgitar og tenkte da veldig lenge på gibson sg faded (trefarge).. ( +bytte pickuper)

Men så plutselig kom jeg over en Fender Telecaster BigBlock og ble ganske betatt av den. Kuleste utseendemessige telecasteren jeg har sett, da jeg egentlig ikke er noen fender-fan. Fikk bare prøve den litt, da det var bare leverandøren som var å viste den frem til den lokale musikkforretningen. Fikk dermed ikke prøvd den på forsterker. Men den føltes god ut å spille på. Men jeg er veldig i tvil om hvilken jeg skal velge av den og sgen..

Spiller energisk/melodisk rock. Spiller gjennom en Orange ad30HTC og orange kabinett og er ute etter en vreng uten mye gain som er "åpen" og med masse definisjon og twang! Ikke sinna liksom. Veldig lite gain, men mye trøkk liksom. Heller la ampen vrenge litt. Likte veldig godt lyden til sg'en da jeg prøvde den gjennom orangen.

Det jeg tenkte å gjøre dersom jeg hadde kjøpt Big Blocken er å bytte ut bridgepickupen til en Seymour Duncan Hotrail og de andre til SD quarterpounder og stk1n og igjen booste den litt ekstra med en seymour duncan pickup booster. tror dette kan bli kult/funke bra...!?

Hva tenker dere om dette? Likte ikke lyden så alt for godt i en Telecaster am ash et eller annet til 12.000 som jeg kjørte gjennom orangen. Men pickupene har vel ganske mye å si?

Videre lurer jeg også på om noen har hørt om Bigblocken, evt prøvd den..? Hvordan er den i forhold til en vanlig telecaster USA som koster mer sånn kvalitetsmessig og lydmessig? Liker ikke utseendet til noen av de andre telecasterene jeg har sett, derfor jeg bare ikke bytter pickuper på en Telecaster USA..

www.purevolume.com/underoath - Hør på "It's dangerous business walking out your front door"

Gitaristene i dette bandet har helt utrolig bra vreng. Ikke helt samme stilen som jeg spiller, men liker virkelig gitarlyden deres. Han ene spiller på en telecaster USA etellerannet, med hotrails og booster det med seymour duncan pickup booster inn i en orange ad140htc. tenkte jeg kunne kopiere han litt.. eneste jeg er redd for er forskjellen mellom en big block tele og en USA tele.. + lyden i forhold til en sg faded

230420.jpg

73798.jpg

Så hvilken synes dere jeg burde velge? Kan jo nevne at jeg fra før har ESP Viper Standard.

Mvh Vidar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.