Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Utfordring! Drit ut ditt (eller et av dine) yndlingsband!


Gjest

Anbefalte innlegg

Vel...? Kunne vært festlig å se folk prøve!

Jeg har vanskelig for å nevne et enkelt band så jeg tar et som jeg har vært tilhenger av så lenge jeg kan huske:

Faith no more stinker!

Dette "rockebandet" eller hva man skal kalle det begynte sin karriede med ompabomp-hiphop med den nasale egoisten Mike Patton, legendarisk for senere vås, som vokalist. Tekstene deres handlet i den første tiden som alle andre band bestående av velbeslått hvit ungdom i opprørsalderen, om hvor kjip og dust de voksnes verden er. Dette har de stort sett fortsatt med langt etter de selv var blitt voksne, uten å se at bandet splittet fordi at når du spiller i et band som slenger med leppa om et småborgerskap de selv er en del av er det lett å tro at resten av bandet har noe i mot deg. Dette kunne vært unngått med den enkle lille bevisstheten om at dette bandet er en dinosaur som du selv har vært med på å skape. Holdningen og budskapets fiendskap er noe som hver enkelt i bandet tror kommer fra "de andre" og er retta mot "deg selv" rett og slett fordi "voksne ikke forstår deg", og med for stor selvhøytydelighet ser man ikke hvordan man selv er blitt en grisk, aldrende jubb.

Tidlig i tredveårende er normalt ikke en tilstand de fleste blir slike jubber, men når man som så mange andre har blitt rik å på være snørrunge som ung, blir man ikke mer en den viksne varianten: grinebitere.

Etter at de så seg i speilet og innså at de ikke var Criss-cross med strengeistrumenter, bestemte de seg etterhvert for å lære seg å spille. Det som ventet publikum da var enten kjedelig og intetsigende poprock som den nå lett diliriske hr. Patton i stor grad prøvde å krydre med tolkninger av andre etniske grupper eller kulturer. Dette gjennomført så dårlig at det mest kan beskrives som "nesten ok Casiopop". Resten av låtene var bare dårlige to-riffere med det obligatoriske taktskiftet. Jeg har allerede nevnt konflikten og hva den besto av, og etterhvert som andre neserapende, droptunede band gjorde den samme greia bedre, eskalerte konflikten til det var uutholdelig... Punktum finale var når den største navlebeskueren i bandet fikk et nervøst sammenbrudd av at Cahrles and Eddies cover av "Easy" var mye bedre en deres. De andre bandmedlemmene så da sitt snitt til å samle nok guts og henge han ut og prøve å høste mest mulig penger og cred som de kunne kjøpe falske laubær å hvile på nå som scenen ikke lenger var stor nok til at de kunne stå tilstrekkelig langt fra hverandre! Fans er: langhåra unger som vil ha musikk som er enige med de i at voksne suger, forvokste tenåringer som ikke vil ta ansvar, og en og annen ego-iq-tripper som trenger et liksom-barsket-tøffing-alibi når han ikke lengre har jazz-kompisene sine rundt seg.

Og dette bandet hører altså jeg på... Mye.... Og jeg digger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med deg a? :? Må du liksom "provosere" fram meninger, gadd ikke lese hva du skrev om Faith no more engang...

Jeg driter vell i om hva du synes om de forskjellige banda...eller hva andre synes for den skags skyll...

To tåpelige tråder på en dag, grattis!! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med deg a? :?  Må du liksom "provosere" fram meninger, gadd ikke lese hva du skrev om Faith no more engang...

Jeg driter vell i om hva du synes om de forskjellige banda...eller hva andre synes for den skags skyll...

To tåpelige tråder på en dag, grattis!! :shock:

Du skjønte virkelig ikke poenget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at det er en egenskap i seg selv i å se det negative i sitt eget favoritt band, og det er positivt, tror jeg skal skrive et om Megadeth når jeg får tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay...

Pink Floyd: Gjeng med nedsnødde syrehuer anført av en sutrete middelmådig bassist/vokalist med hang til å gnåle om pappan som ble borte i krigen eller krigen generelt eller pappan generelt eller griser/sauer/noens frokost. Totalt ute av stand til å lage låter mellom 45 sekunder og 8 minutter. Har en mengde overpretensiøse konseptalbum som bare en kilo fleinsopp kan hjelpe deg å finne tråden i...

Neil Young: Gammel stygg canadier som synger sanger om bikkja si og ikke kan stemme gitaren etter 40 år som musiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med deg a? :?  Må du liksom "provosere" fram meninger, gadd ikke lese hva du skrev om Faith no more engang...

Jeg driter vell i om hva du synes om de forskjellige banda...eller hva andre synes for den skags skyll...

To tåpelige tråder på en dag, grattis!! :shock:

Du skjønte virkelig ikke poenget...

Nei, det er mulig det... men nå som jeg faktisk gadd å lese hva tråden handla om, var den jo bare enda teitere!!!

Her er det virkelig fritidsproblemer ute å går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pink Floyd: Gjeng med nedsnødde syrehuer anført av en sutrete middelmådig bassist/vokalist med hang til å gnåle om pappan som ble borte i krigen eller krigen generelt eller pappan generelt eller griser/sauer/noens frokost. Totalt ute av stand til å lage låter mellom 45 sekunder og 8 minutter. Har en mengde overpretensiøse konseptalbum som bare en kilo fleinsopp kan hjelpe deg å finne tråden i...

:cry:

Selv om det var en utfordring om å drite ut favorittbanda våre var dette trist lesing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pat Metheny Group, ja. Kanskje litt slemt av meg, men hadde planer om å terge Pat litt fordi det alltid ser ut som han enten holder et barn eller leser en vitsebok når han spiller.

Men så fant jeg dette bildet:

Pat_Meth_Feb_05_NYT.jpg

Jeg kjente han ikke igjen! :shock:

Men ok. Her holder han barn:

1674.jpg

Og her leste han en vits:

isgeleb47120705071755.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den musikken jeg har vanskeligst for å forsvare at jeg hører på må være hårmetall fra åttitallet... Det var en gang hvor trange spandexbukser var kult, enten det var på de "gode gutta" som gikk i farger og splitt hoppa (David Lee Roth, EVH) eller om det var de slemme i sort (Kerry King: Du har aldri, og vil aldre kle trange skinnbusker! Du ser ut som en squash!).. Men gubbedre så innmari tøft det er! Og det har jeg til tider fryktelig tungt for å forklare kompiser som står syns de ser ut som village people med elgitarer!

Og hva fritidsproblemer og dårlige tråder angår? Jeg mener at dersom man ikke evner å vise selvironi eller se de litt uheldige sidene av sine egne valg så har man et langt større problem en den luksusen det egentlig er å ha nok tid til å sitte å skrible på et nettforum! Begge trådene ble startet med akkurat samme motiv: å vise at man ikke er så tett i knollen at man ikke tåler litt godt ment tull!

Apropos artister som ser litt vel mææ ut når de spiller: Gary Moore. God gitarist, like vakker som en bulldog med nyresvikt som spiser sitron når han spiller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.