Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Glass Prison Solo 140bpm


bove

Anbefalte innlegg

Vet jeg fortsatt er et stykke fra å mestre den ordentlig, men jeg kunne ikke dy meg. Spilte den inn i 140 bpm (er egentlig 150ognoe på albumet tror jeg) da jeg det bare blir masse "vranglære" om jeg spiller den for fort. Må jo være litt tolmodig vet dere :P

Trommene er programerte (første gang jeg bruker Battery :), bassen er spilt på en "bariton-gitar", for så å bli pitcha en oktav ned (burde vel egentlig vært 2, men tror det hadde blitt veldig stygt). Rytmegitaren er spilt på samme gitaren (men med vreng) og solo er naturligvis spilt på godøksa :) . 4 takes elns.

Ting jeg er veldig klar over: Detter litt ut av timinga av og til. Bla på lange sweeps. 33-35 sek vet jeg låter æsj.

http://bove.kuforlaget.no/Bove%20-%20The%2...lo%20140bpm.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte skuffe deg, men originalen suser avgårde ved litt over 170 slag i minuttet, og på CD'en bruker Petrucci alternate picking, sett bort ifra en pull-off på de første to notene, samt ett 6-strengers sweep. Live hender det derimot at han bruker sweeping/legato hvis Portnoy spiller for fort (hvilket ofte skjer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktigere å plukke med seg småting og lære, enn å faktisk mestre en hel solo. Hvis du skjønner?

Jepp... men det blir straks morsommere om man har et mer konkret mål

Enig med Bove. Husker jeg satt og lærte meg første solo på erotomania, du dæven hvor motivert jeg var på å lære den. Samt lære tabs. Måtte faktisk rette tabulaturet til gitarlæreren, hehe, gjett om man var stolt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.