Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fingeøvelser


Gorguss

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her og lurer på noe. Prøvde å finne noe på fingerøvelser i forumet men søkegreia funka ikke... Fant noe med "gripmaster" men det er mulig ikke akkurat droidsa jeg leiter etter.

Det jeg lurte på, er det noen som har peil på noen gode fingerøvelser? Jeg har relativt små hender og sliter med å få fingrene til å strekke seg langt nok. B f. eks. er litt vanskelig. Noen som har peil på hva man kan trene på for å få til dette bedre? Sliter også med å få ren tone med barregrep. Kunne nok enkelt og greit spilt litt mer gitar da men :roll:

Kanskje jeg må begynne å pumpe jern isteden :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke sitt å øve mange timer hver dag. Når jeg skal lære meg noe nytt så bruker jeg å spille det jeg skal lære meg kanskje 5 min hver dag. Jeg gidder ikke sitte å øve mange timer på det. Men jeg passer på å gjøre det hver eneste dag. Og så etter en uke eller to så kan jeg det plutselig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsa, får vel bare spille mer gitar. Tenkte kanskje jeg trengte mer styrke i venstrehånda, eller håndleddet da jeg ikke klarer å holde barregrepet hardt nok uten å virkelig anstrenge seg.

Jeg skal ta forslaget ditt Pitmairen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke sitt å øve mange timer hver dag. Når jeg skal lære meg noe nytt så bruker jeg å spille det jeg skal lære meg kanskje 5 min hver dag. Jeg gidder ikke sitte å øve mange timer på det. Men jeg passer på å gjøre det hver eneste dag. Og så etter en uke eller to så kan jeg det plutselig. :D

Ja dette eg ik så dumt..eg har gjort litt sånt me masse folsjellige snager å etter et par uker kan eg plutseli flere sanger på en gang :mrgreen:

barre grep lærte eg av kiss :mrgreen: måtte øve litt før di satt ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesielle sanger som er greie å begynne med når man skal spille med barre grep?

Creep av Radiohead, akkustisk versjon, går i barre grep hele veien. Dersom du klarer hele denne sangen uten å bli nevneverdig sliten i handa er du godt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesielle sanger som er greie å begynne med når man skal spille med barre grep?

Bare Egil Band- Arne.

I den låta kan du bruke C, G og F. Men C må du nok ta som vanlig grep, men da lærer du jo også å skifte fort til barregrep også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips som hjalp meg til barregrep var å legge fingeren litt på siden slik at du benytter utsiden av pekefingeren litt, også ha pekefingeren litt bøyd.

Det har ingenting med styrke å gjøre, kun teknikk og øvelse. Også er det klart; barregrep på første bånd (Feks F og B) er mye tyngere enn høyere opp på halsen. Øv med låter som går i feks A-dur og ta barregrep rundt 5-bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bli en dyktig gitarist bør du ha styrke i underarmene. For mye øving på gitaren ender av og til opp med sene(hinne)betendelse og dertil gitarforbud i uendelige tider.

Anbefaler litt alternativ trening. Begynn å klatre! Funker som rakkern! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.