Gå til innhold
maverick2002

Gitarpakke eller AV forsterker..

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er ny på dette forumet, så beklager visst dette er postet tidligere.

Har prøvd å søke litt, men fant ikke noe særlig om temaet.

Skal kjøpe min første el-gitar, og har to spørsmål:

1. Hvilken nybegynner pakke anbefaler dere til rundt 2000 kr? (gitar og forsterker)

Er denne pakken noe å satse på f.eks?

2. Er det mulig å bruke en AV forsterker med 5.1 høytaler system som gitar forsterker? Har denne forsterkeren med Dali Blå serie høytalere og en 12" Cerwin Vega subwoofer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går an å bruke hi-fi forsterker til gitar, men lyden vil være nærmest ubrukelig... Kjøp heller pakke om du skal ha gitar for første gang ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ok!

Da satser jeg på gitar med forsterker!

Er det noen som kan anbefale en grei nybegynnerpakke?

hvor mye penger har du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville ikke kjøpt pakke... jeg ville kjøpt en billig gitar feks epiphone... og kanskje roland micro cube.... 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hvor mye penger har du?

Som jeg skrev i første post, rund 2000 kr. Kan sikkert strekke meg til 3000 kr..

Noen som har gode nettbutikker man kan bestille fra f.eks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos kickmusic.no får du gratis frakt for varer over 800,- (eller noe sånt) :lol:

Tror en squier + en grei forsterker ville være perfekt jeg :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jeg ville ikke kjøpt pakke... jeg ville kjøpt en billig gitar feks epiphone... og kanskje roland micro cube.... 8)

og vips så har man en pakke :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp pakke du ja men styr unda dei aller billigeste yamahaene dei er ordentlig kjipe å spille på :roll:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjøp pakke du ja men styr unda dei aller billigeste yamahaene dei er ordentlig kjipe å spille på  :roll:

*grr* Yamaha Pacifica er helt ok :twisted:

[/ironi]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har ca 3000 å spytte i, kunne du tatt en titt på Roland Cube-15 og en Squier Stratocaster

Eks:

http://www.kickmusic.no/ehandel/id/016989.asp

http://www.kickmusic.no/ehandel/inc/produk...1&vareid=812477

edit: kanskje en Squier Fat Strat, avhengig av hva du skal spille

Ikke se på siggen til han over, Cube-15 er helt grei til øvingsforsterker og holder lenge, selv om du er proff. Den spiller mer enn høyt nok, og har et greit utvalg med COSM-effekter (imiterte gitaramps, ihvertfall så har min Cube-30 det).

Det er kanskje ikke COSM, men det er ihvertfall flere former for vreng (Overdrive, Distortion, Metal og Metal Stack). Det er ikke delay/reverb med (selv bruker jeg som oftest reverb på min), eller flanger/phaser/chorus/tremolo. Men dette vil være ting du trolig vil klare deg godt uten. Du kan også koble til hodetelefoner (når du stikker noe inn i hodetelefonutgangen, mutes høyttaleren automatisk), og du kan koble til andre lydkilder som cd, mp3spiller osv, for øving (dette er vanlig på de fleste forsterkere).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ytre min mening om det surbz00r sier. Ikke bare er jeg enig at du ikke trenger så mye effekter i starten, men jeg tror ikke du bør ha det i det hele tatt. Slikt gjør fort at man kan miste fokus på selve spillinga

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvis du har ca 3000 å spytte i, kunne du tatt en titt på Roland Cube-15 og en Squier Stratocaster

Eks:

http://www.kickmusic.no/ehandel/id/016989.asp

http://www.kickmusic.no/ehandel/inc/produk...1&vareid=812477

edit: kanskje en Squier Fat Strat, avhengig av hva du skal spille

Ikke se på siggen til han over, Cube-15 er helt grei til øvingsforsterker og holder lenge, selv om du er proff. Den spiller mer enn høyt nok, og har et greit utvalg med COSM-effekter (imiterte gitaramps, ihvertfall så har min Cube-30 det).

Det er kanskje ikke COSM, men det er ihvertfall flere former for vreng (Overdrive, Distortion, Metal og Metal Stack). Det er ikke delay/reverb med (selv bruker jeg som oftest reverb på min), eller flanger/phaser/chorus/tremolo. Men dette vil være ting du trolig vil klare deg godt uten. Du kan også koble til hodetelefoner (når du stikker noe inn i hodetelefonutgangen, mutes høyttaleren automatisk), og du kan koble til andre lydkilder som cd, mp3spiller osv, for øving (dette er vanlig på de fleste forsterkere).

Å nei, ikke misforstå. Cube 15 er en flott øvingsforsterker. Men sammen med en Ibanez låter den dritt. Må skaffe meg et stack. :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo for syns skyld legge ut et tips om gitaren min som ligger på kjøp&salg forumet.

er kanskje ikke den mest allsidige gitaren, men fungerer overraskende godt til clean også, selv om det ikke er like mye twang som en strat.

kan jo få med lommeforsterkeren også, så lager det ihvertfall lyd.

Selv om det ikke er så rått, så er det bedre enn ingenting, og funker ok på rommet alene.. kan plugge til headsett og, så det er jo en mulighet.

da har du en ålreit gitar, og kan spandere på deg en større forsterker ved en senere anledning.

prøver ikke å lure noen, det er snakk om en knøtteforsterker som er på str med 2 20pakninger, og som går på 9v batteri..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.