Gå til innhold
delmar

p

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde for første gang en Parker Fly Custom ( lurer på om det var det?!?, usikker)!

Den fjøla var vedt alle de pengene i verden! Fy faan for en sillbarhet, har aldri opplevd noe sånt! Ikke en gang med min PRS! Har ikke prøvd lyden men sjekk ut Aiwass sitt piezo klipp her!

Helt villt. Har allerede begynt å spare :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrev et langt innlegg her igår, men serveren slapp det ikke igjennom.

Uansett, 1995 var det året Parker ble kjøpt av Korg, og mange mener at Korg-Parker ikke er så bra (de er i senere tid blitt uavhengige igjen). Så klart, er gitaren fra oppkjøpsåret, så kan det hende at den ikke er blitt påvirket av dette.

Ellers er jeg ikke spesielt glad i mikrofonene på de gamle Parker-gitarene, eller de av de nye som fremdeles er DiMarzio-utstyrt, for den saks skyld. Etter min mening er Duncan-mikrofonene på de nyere Mojo-modellene helt klart overlegne, men det blir kanskje en smakssak.

Sett bort ifra slikt flisespikkeri, derimot, så er det ikke mange bedre gitarer der ute (de som er det er vel også Parker :P), og til skarve ni lapper er det et skikkelig røverkjøp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da regner jeg med du spør aiwass om dette og ikke meg El Anders... Men er interessant om det er vesentlige forskjeller :)

Leste innlegget ditt,aiwass, i går kveld og har nå begynt å tenke på en mojo. Får se når sound1 får inn noen og prisen dukker opp... Sjekket importering fra 123 på mojo gitaren og det ble rett over 20-lappen inkl skatt, litt for høy prisklasse for min del.

Mikrofonene er det jo alltids mulig å bytte kanskje...

Er det noen mulighet å sjekke om gitaren er en Korg-Parker eller om den klarte seg unna? Med serienummer e.l.? Vet du noe om hva som ikke skulle være så bra med Korg-Parker??

Jepp, takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kan du fortelle forskjellene mellom Fly, Deluxe, og Mojo!

Spillbarhet, lyd?

'Fly' er en felles betegnelse for samtlige modeller. Av disse finnes Fly Classic (mahognikropp, basswood-hals, DiMarzio-mikker), Fly Deluxe (poppelkropp, basswood-hals, DiMarzio-mikker) og Fly Mojo (mahognikropp, mahognihals og Duncan-mikker).

Alle tre er ekstremt lettspilte, og føles vel strengt tatt helt like ut å spille på. Hva lyden angår, så er nok Mojo-en den mest 'chunky' av de tre, med fet, varm lyd, mens Deluxe'en er mye skarpere i tonen, hvilket kan være bra for funk, pop og lignende. Classic'en ligger vel sånn ca. midt mellom de to.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var klar over dette med at alle tre gikk under Fly, tenkte ikke over det når jeg skrev posten! Tenker slik at bare classic er fly! hehe!

Classicen var helt ekstremt lettspilt, aldri vært over noe så elegant og nydelig! Lett var den også!

Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha en slik!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.