Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Racer X


Roar

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har noen sett live opptakene med Paul Gilbert og Bruce Bouillet når de spiller på en gitar.. Paul var venstrehanda, og Bruce var Høyre/pickinghanda... tror det var slik, men kan har vært omvendt :)

Jeg er Racer X fanatiker :oops: :lol:

mange videoer på hjemme siden deres...platene er som sagt litt vanskelig å finne i norge :-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange som hadde særlig mer puddelhår enn Mr. Gilbert på slutten av 80-tallet. Uttrykket kommer (bombe) fra musikernes frisyre, så det faktum at andre med samme type hår tidligere spilte snillere musikk definerer ikke nødvendigvis musikken til noe annet. Det er puddel for meg, og mange av Racer X låtene kan sidestilles med Nitro, dog med litt mer kvalitet på tekst og musikere... :D

Men uansett. De aller fleste platebutikkene burde klare å skaffe noen CD'er med Racer X. Tror kanskje Morty Black er ditt beste valg i Trondheim - hvis han fortsatt holder koken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der andelen jenter i fanskaren var større enn 10%, så var det puddelrock, om jeg husker regelen jeg nettopp fant på korrekt. Ergo, så var Mr Big puddelrock, mens Racer X ikke var det.

Mer seriøst, så mener jeg at man pleide å operere med et skille der man hadde metal og hard rock på den ene siden, gjerne da med et spekter fra Maiden, Judas Priest, Ozzy på den ene enden, og Slayer, Metallica, Megadeth og Celtic Frost på den andre enden (selv om disse seff ikke er like i uttrykket), og puddelrock, som var slikt som Europe, Poison, Bon Jovi, Def Leppard, Cinderella, Whitesnake og Dokken osv.

Klart det er ikke 100% definerbare overganger, da musikksjangre er jo ganske fleksible og ikke-målbare greier, men jeg føler at det er et skille mellom begrepene som gikk på annet enn håret; ett eller annet med totaluttrykket, tematikken osv. Hardrock/metal handlet for eksempel ofte om ting som drap og monstre, mens puddelrock handlet om usunne greier som jenter, festing, moro og slikt.

Sorry for ytterligere avsporing fra tema, men syntes det var en litt morsom begrepsdiskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't fake it baby

Lay the real thing on me

The church of man love

Is such a holy place to be

Make me baby

Make me know you really care

Make me jump into the air

Vil nesten kalle dette lefling med usunne ting... Hi hi... :D Spesielt med det tonefallet som av og til benyttes... :D

På den andre siden har de mange leflinger med mye rart... Godzilla også, så da er de kanskje en flott kombinasjon som gjør at mange flere enn bare hardrock/heavy metal eller pudlene liker musikken... :) Jeg er mer puddel enn HM, kanskje derfor jeg ser det som puddel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't fake it baby

Lay the real thing on me

The church of man love

Is such a holy place to be

Make me baby

Make me know you really care

Make me jump into the air

.

David Bowie-låt det der.

Jepp! Og de er laaangt fra de første til å covre den også! Syns bare det er morsomt at et sånt hår-metall-band viser litt... øh... "cred" ved å hedre (som jeg syns covring som oftest er) storheter i rockehistorien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.