Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr, Anderson eller Zion?


Bobby Peru

Anbefalte innlegg

Mikkene er IKKE et svakt punkt på TAG, dette er en eller annen myte som henger igjen fra tidlig 90tall i følge Tom Anderson selv. Litt av utfordringa med å finne en TAG som passer er at det er så himla mange forskjellige mikker å velge mellom, så det er kanskje mulig å få "feil" lyd? Masse trøkk i min humbucker i alle fall, og krystallklar clean.

Suhr har også massevis av egne mikker, Godlyd er sikkert behjelpelig med å forklare forskjellen der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hva med de forskjellige modellene;

TA classic vs droptop

Suhr classic vs standard

Zion radicaster vs bent-T vs classic

Spør fordi jeg har lagt merke til at gitarene med klassisk fender strat utseende med plekterbrett (classic'ene - untatt for zion) koster endel mindre. Er det forskjell i lyd eller er det bare estetiske forbedringer. Nb! er ikke på jakt etter en "bluesbørse" ;-) type 62' reissue, men en moderne allround strat.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på andersons hjemmesider (Product information, og last ned pdf-filene) angående de forskjellige modellene, men kort fortalt er en classic helt lik en Drop Top i form, men Drop Top har alltid et "lokk" øverst (f.eks basswood/maple, alder/walnut o.l) mens Classic er i en tretype.

Classic har alltid plekterbrett, fordi de er frest ut forfra. Drop Top Classic har plekterbrett, hvis du vil ha strat-looken. Ellers kan du få nøyaktig samme hals, vibratosystem, pickuper, farger o.l, det er bare treverket som skiller.

Tror dette er omtrent slik på Suhr-gitarer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er på jakt etter en gromstrat til allround bruk, HSS (eller SSS) setup.

Vurderer Suhr, Tom Anderson og Zion. Tenker å bruke maks 15K.

Magne nevnte de to Suhrene som er på musikkweb, det ligger også en Tyler der til noe over ditt budsjett, men samtidig en gitar av samme type i ypperste klasse.

Forskjellene mellom merkene går gjerne på halsprofil, valg av treverk, finish og mikrofoner. Du har gjerne lydforskjeller mellom de også, da deres valg av treverk naturlig påvirker klangen i gitaren.

Suhr classic vs standard

Forskjellen ligger i formen og størrelsen på kroppen. Classicen ser omtrent ut som en Strat, mens en Standard er noe lengre og har litt andre cutaways. Lyden vil være litt annerledes, men jeg husker ikke hvordan. Magne kan sikkert supplere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Tom Anderson Drop Top, og om du lurere på noe ang. den så bare spør..

Jeg anbefaler deg å prøve forskjellige gitarer med forskjellige mikker og kombinasjoner av treverk.. Jeg har etterhvert funnet ting jeg har lyst til å endre på, selv om jeg har anskaffet en drømmegitar! Men det blir neste gitar.. mulig jeg selger den jeg har nå.. får se på det..

http://www.freewebs.com/mortensgitarside/I.../IM00149055.JPG

http://www.freewebs.com/mortensgitarside/I.../IM00149355.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Tom Anderson Drop Top, og om du lurere på noe ang. den så bare spør..

Jeg anbefaler deg å prøve forskjellige gitarer med forskjellige mikker og kombinasjoner av treverk..  Jeg har etterhvert funnet ting jeg har lyst til å endre på, selv om jeg har anskaffet en drømmegitar! Men det blir neste gitar.. mulig jeg selger den jeg har nå.. får se på det..

http://www.freewebs.com/mortensgitarside/I.../IM00149055.JPG

http://www.freewebs.com/mortensgitarside/IM00149355.JPG

bjutiful. mye betalte du og mye tenker du evt ta for den? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal selge den så må jeg nok ha ca15-16000 ja, hvis ikke beholder jeg den.. Er jo blitt veldig glad i den.. Tror ikke jeg klarer å spille på elgitarer uten Buzz Feiten tuning i hvertfall!

bare ta kontakt om du er interessert i å vite mere om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.