Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Behringer FCB1010, noen med erfaring?


JonnyPonny

Anbefalte innlegg

slet med det sammen, men så meldte jeg meg inn i en yahoogruppe som heter fcb1010, og da skjønte jeg med ei gang mye mer..

greide også etterhvert å koble den opp til pcn og lasta ned et program som man kunne lage presets med lett og videreføre dette til fcben.. da ble ting plutslig ekstremt mye lettere.

i den yahoogruppa så kan man også laste ned ferdige presets, vet ikke om de har en til jmpen din men går ann å prøve;)

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMP-1'en responderer sansynligvis på Program Change meldinger over en spesifik MIDI-kanal (som du sansynligvis kan sette til å være hvilkensomhelst mellom 1 og 16) og da er det bare å finne ut hvordan du gjør dette på midibrettet og ikke minst hvordan fdu vil bruke midibrettet (bare PC's eler som song mode etc.) tipper manualen også har sin del å si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manualen til FCB1010 er vanskelig å forstå, selv for meg som har fiklet med MIDI en stund og tror jeg har greie på hva som foregår.

Jeg lurer fortsatt på hva JonnyPonny mener med «å lagre patcher» fordi FCB'en skal ikke ha patchene til JMP-1en lagret, men kun sende Program Changes/Control Changes. Men siden ikke noe har skjedd siden lørdag har kanskje ting løst seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dette var veldig merkelig ja. Jeg tror jeg misforsto hele opplegget, men "plutselig" så jeg lyset og alt funket. Så nå er jeg glad og lystig, selv om jeg fortsatt ikke skjønner en kløyvd drit når det gjelder brettet. Jeg vet iallfall hvordan jeg blar igjennom patchene på preampen og det var det jeg var ute etter :D

Takker for hjelp, dog :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.