Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plekter på bass?


Frodrik

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp prøvd å spille med plekter på bass. Jeg fant ut at det var helt ille. Du blir fortere sliten i armen, vanskeligere å spille raskt, det meste var ille.

Har vel noe med at jeg har vent med til å spille med peke- og langfinger, men jeg ville teste det ut.

Det om forundret meg var at utrolig mange bassister (særlig i rockeband) bruker plekter. Hva er egnentlig fordelene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slap Bass er sånn man ofte hører i funk . Det går på det at man slår tommelen på den øverste strengen for å få en slags ny lyd da , klarer ikke å forklare det . Og på de andre strengene (mest de D og G) trekker du i strengen og slipper . Alstå du trekker den oppover fra pickupene litt og slipper , da får du en skikkelig "spoink-lyd" Må nesten bare forklares med lydmalende ord ;)

Det låter jævli kult , og er visstnok ganske vanskelig å få til kult ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frodrik. Det kommer vel også litt ann på hva slags strenger man bruker og hva slags lyd man vil oppnå. Hvis man bruker grove (rillete) stenger passer ikke plekter. Man hvis du derrimot har finere (mykere) stenger går plekter fint.

Jeg prøvde noen sorte, helt glatte, bass strenger en gang. Husker ikke hva de het. På de var plekter kjempemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.