Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DOD Yngwie Malmsteen Preamp overdrive?


Jøgge

Anbefalte innlegg

Eller bare kjøp en dod250. Er ikke store forskjellen. Kan være forskjellig ic i de. 741(som i orginalen) 1458 (en slags dobbelversjon) og 4558 (som i Tubescreameren). Kan hende jeg bommet med noen tall nå, men men... Er jo forskjell fra produsent til produsent også (av ic'ene)..

Bare husk at dette er en pedal som skal få ampen til å "tippe over". Regn derfor ijkke med å få "malmsteen"-lyden. Må nok ha litt mer utstyr da (som Di Marzio single coils, strat med scalloped hals, Marshall 50w uhhh hva var det han bruker igjen? bassamp? eller plexi? eller ehh... Og ikke minst fingrene)...

Vet om endel som har brukt både 250 og yjm308. Var fornøyde de. Låt bra gjorde de også.

Tror det finnes masse sider som er tilegnet dod250 (og yjm308).. let litt...

Til slutt ville jeg bare anbefale Boss SD-1. Siden jeg tror denne er billigere (og med en lett mod kan den bli fulølstendig annderledes...). Det har vært endel poster om overdrive og booster pedaler tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er ute etter malmsteen lyd så er veien ganske enkel:  

Stratocaster -> overdrive ala DOD boksn -> 50w Marshall (Alt på 10)  

:)  

fin boks foresten... litt lys og skarp lyd

jau, den funka som ei kule på en Marshall BB combo på Riff, men ikke fin på min Koch Powertone. Ble FOR bright. Bytta den M mellomlegg i en Tonebone. Hæppy nu :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.