Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytting av pickup på PRS Tremonti SE


Painkiller

Anbefalte innlegg

Er litt fristet til å bytte pickuper på min PRS Tremonti SE. Hvertfall bridge-pickupen. Fikk beskjed da jeg kjøpte gitaren, at ved å bytte pickuper spilte den like bra som langt dyrere gitarer. Jeg har også lest på diverse reviews at mange mener det er en kraftig oppgradering å bytte pikcuper. Har sett litt på Semour Duncan. Savner liksom litt mellomtone i bridge-pickupen som sitter der. Jeg spiller hovedsakelig god gammel heavy metal, som Judas Priest, Iron Maiden osv...

Noen som har prøvd å bytte pickuper eller har noen tips til hvilke som passer til min musikkstil? Og hva som er "dårlig" på de som sitter der. Syns selv at jeg mangler litt trøkk og mellomtone, men nå har jeg ikke spilt mer enn snart 2 år, så det er mulig det ligger i fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en PRS Santana SE, og lurer på å bytte pickupper. JEg er ikke sånn supermisfornøyd med lyden, men blir av og til litt skuffa over hvor lite klar tonen kan være.

Sliter også litt med pinch harmonics, og har en slags hemmelig idè om at pickupsene kan ha noe å si der i gården...

Prøvde gitaren til en kamerat, med EMG HZ(?) pickups, det var virkelig fet lyd i disse. På den andre siden kan det ha vært forsterkeren, hvem vet...

Men; er det noen som har byttet pickups på en Santana SE og fått noen erfaringer i +/- retning? Noen som har noen pickups å anbefale?

Kan vel være verdt å nevne at jeg spiller mest metall musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Føler at både DiMarzio og EMG blir "feil" i en PRS, ville heller gått for SD der (greit, skal innrømme at jeg ikke er så glad i aktive, men er jo igjen veldig glad i DM.)..

Evolution har jo ikke såå høy output (og liker TZ bedre)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gått for noe Duncan Alnico enn JB i en sånn gitar. Men igjen kommer det veldig an på hva slags lyd du digger.

At den LÅTER som langt dyrere gitarer er jo forsåvidt sant, men at den spiller slik er bare tullfis. Halsen blir ikke bedre av å bytte pickuper for eksempel 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar, men denne tråden er ganske gammel og jeg har allerede byttet pickuper. Satte inn SH-5 Custom i bridgen og SH-1 59' model i neck. Ble faktisk under 1100,- totalt fra Warmoth i USA. Er veldig fornøyd med lyden, og syns absolutt det var en god oppgradering til den prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.