Gå til innhold
Rohde

Heiemo og nykkjen

Anbefalte innlegg

Hei, har noen hørt denne låta? Har den med i et par versjoner, men vet at den har blitt rocka opp.. Vet noen hvem som har gjort dette, og evt hvor jeg kan kjøpe plata?

Har planerom å covre den i et band..

På forhånd takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet om to "oppdaterte" versjoner, en med Helene Bøksle fra Kristiansand (ta et søk på Google), mens den andre er det jeg selv som står for, sammen med Kirsten Bråten Berg. Den var en del av et bestillinsgverk jeg gjorde for en jazz/blues festival og er vel ikke så veldig 'rocka',- mer "jazz/funky" eller hva søren jeg skal kalle det.

Bestillingsverket ble gitt ut på skive av festivalen, og kan bestilles her: www.canalstreet.no (eller du kan maile meg for en mp3 hvis du er interessert, du finner adressen på hjemmesida mi).

Steinar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte noe tilsvarende Helene Bøksle versjonen egentlig.. Jeg deltok på en musiker/performer festival i Mosambik sammen med henne, og hørte hun fremførte den der, og det er en tilsvarende versjon vi skal gjøre. Men så vidt jeg vet er teksten noe gjort om på..

Er teksten skrevet om på Kirsten Bråthen Berg sin også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok Kirsten sang den tradisjonelle teksten, i den grad det er mulig - mener å huske at hun nevnte at det er en bråte med vers på den så hun valgte ut de viktigste...

Steinar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.