Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min første elgitar!


Oscillo

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært i kontakt med Kalamazoo angående kjøp av elgitaren hans tok jeg en tur på tre45 for å teste noen jackson gitarer. Ble skikkelig imponert av lyden, og etter å ha fått en hyggelig pris på gitar, forsterker, bæreveske og stropp endte det med at jeg kjøpte gitaren... (sorry Kalamazoo, de tok meg i et svakt øyeblikk)

Her er i hvert fall gitaren, Jackson DKMG:

p16237B-6b04851c8600838b5631216e0163b96b.jpg

Forsterkeren ble av typen veldig liten, men jeg er overrasket over hvor bra lyd det faktisk er i den. Antakeligvis kommer jeg til å spille med høretelefoner det meste av tiden uansett. Må jo skåne samboerne mine litt...

Den ser ihvertfall slik ut, Roland Microcube:

microcube.jpg

Så i går kveld satt jeg for det meste og spilte og koste meg. Var så vidt jeg klarte å komme meg på skolen idag, men fikk revet meg løs til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med el-gitaren, den var jævlig rå, men det er floyd rose på den ikke sant? Ikke akkurat det beste å begynne med på sin første el-gitar da disse krever at du setter de opp ordentlig først for at de skal holde stemming osv. Dessuten så er det litt mer vrient å stemme en floyd rose enn en annen bridge.

Det kan hende det er jeg som ser feil på bildet og at det ikke er floyd på en, men jeg sitter på skola nå og skjermene her suger katte piss.

-eXX0n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med el-gitaren, den var jævlig rå, men det er floyd rose på den ikke sant? Ikke akkurat det beste å begynne med på sin første el-gitar da disse krever at du setter de opp ordentlig først for at de skal holde stemming osv. Dessuten så er det litt mer vrient å stemme en floyd rose enn en annen bridge.

Fikk en rask innføring av selgeren i hvordan tune og skifte strenger, så jeg regner med at det skulle gå greit. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe gitar uten arm, men da selgeren spilte på den så det så kult ut; Har forresten spilt akk. i litt over 2 år, så jeg er ikke helt uerfaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.