Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger en ekspert's mening


Goggen

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var det ikke Sunde som sa i en låt "Oss gittarister hakke no brystkasse, det er bare et søkk der gittar'n passer"...

Så litt høyt er kansje å foretrekke. Har aldrig skjønt hvordan de som har't nede ved belte stedet greier å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dumt å ha gitaren langt nede.. Det finnes selvfølgelig en mellomting, men har man den for langt nede, risikerer man senebetennelse i håndleddene.. pluss at bevegeligheten i hånda blir veldig redusert.. Har den vel også mellom magen og valpen (som Kristian Valen kaller den! hehe)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Når jeg spiller akkustisk gitar sitter jeg, selvfølgelig.

Når jeg spiller El, står jeg. Prøver å unngå og sitte for mye, vil ikke vende meg til å sitte og spille på scenen. Det er harry! :) :)

kommer igjen an på musikksjanger ;) har ikke fått sett bildene som topicen egentlig handlet om, men hvis det ene bildet er "tommelen over" og det andre er "fri flyt" kan du jo si at begge er riktige som morten sa. Med tommelen over har du fordelen av å dempe basstrenger + at du får mye mer kraft i bending og vibrato. Mange bluesgitarister spiller slik. Skal du spille et raskt løp er det ikke tvil om at fri-flyt posisjonen egner seg mye bedre. Så det ville ikke være dumt å øve på begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Stian er det deg på det bildet? Eller er det han der i Cape?

Å ha gitaren i "Zakk" stil ser jo tøft ut i Metalsammenheng, men spiller du sammen med Anne Grete Preus ser det liksom ikke like kult ut.

Jeg liker å ha gitaren sånn at den dekker nederste del av magen.

Et problem med å ha den for langt ned er en altfor stor bøy på håndleddet, noe som gjør leddet mye mindre bevegelig, kjenner mange musikere som har slitt med senebetennelse pga gitar/bass for langt nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.