Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger en ekspert's mening


Goggen

Anbefalte innlegg

Jeg kom over disse bildene av riktig/gal venstre hånds grep, og som en som aldrig har hatt en time med instruksjon har jeg vent meg til å spille som her er vist som gal metode i alle år (untatt med barre grep å sånt da).

Jeg har prøvet den riktige metoden nå, men det kjennes helt unaturlig ut for meg, selv om jeg må innrømme at man får bedre rekkevidde (nå er ikke det noe problem for meg da jeg har ganske store hender), så føler jeg at jeg mister kontakten med gitaren.

Men hva synes dere? Nå som jeg har begynt igjen etter 18 år, burde jeg endre teknikken min?

new_pa1.jpgnew_pa2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var da som f.... da!!! Takk skal du ha Mr. Bungle. Det er vel for ingenting at denne www hosten jeg fant er gratis... vil ha ferdig nytt site på skikkelig server om et par dager.

Det er slitsomt dette her. Øve, trene, poste, skrive HTML code (hakke gjort det på år å dag heller). Sove, hva er det for noe... gravid kone... mas og kjas.

Men fytti rakkern så morro det er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du bruker den riktige/nederste måten, bruker du mindre enrgi på å skifte mellom grepene og overgangene blir bedre.. dette kommer helt naturlig når du har trent lit på det..

Men bevares det finnes ingen fasit på hvordan spille gitar! det viktigste er at du selv er komfortabel og har en teknikk som du ikke selv føler anstrengende..Blir du fort sliten i håndleddene/fingrene, råder jeg deg til å tenke lit mere på teknikk/posisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øv på den nederste/riktige metoden. i starten blir du fort sliten, men du får kjempebra rekkevidde. på godt norsk tror jeg det kalles noe slikt som "fri-flyt-stilling"..

Takk for at mitt comeback :D blir mye hardere :wink: Bare tuller. Du har nok rett, så jeg får legge om.

Gjør du det når du for exempel spiller en Dm slik også?

E-5

H-6

G-7

D-7

A-X

E-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da som f.... da!!! Takk skal du ha Mr. Bungle. Det er vel for ingenting at denne www hosten jeg fant er gratis... vil ha ferdig nytt site på skikkelig server om et par dager.

Det er slitsomt dette her. Øve, trene, poste, skrive HTML code (hakke gjort det på år å dag heller). Sove, hva er det for noe... gravid kone... mas og kjas.  

Men fytti rakkern så morro det er  :D

www.home.no, det er der jeg har alle bildene liggende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også the er allraight å kunne dempe de dype strenge noen ganger og da blir det jo veding mye bevegelser hvis man skal gå fra riktig til gal possisjon hele tiden. Får vel tenke litt mer på dette her å prøve meg frem.

Takk for gode tips folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at begge metodene har vært omtalt som riktige. Den øverste brukes mer av "rocke gitarister", du har mer kraft til bendinger osv. Den nederste e bra til klassisk gitar osv, du klarer størres strekk. Eg vil ikkje si at noen e rett eller gale, men du bør kanskje klare å mestre begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.