Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd rose


Mats

Anbefalte innlegg

Heisann! Har en cort x-9 som broren min kjøpte for et par år siden da han begynte å spille gitar. Men pga. at han hadde problemer med stemming av gitaren, så valgte han å få skrudd igjen floyd rosen.

Vet noen av dere hvordan jeg kan få skrudd den opp igjen, og om det er noe jeg kan gjøre selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Da får du levere den inn til en pro da og få han til å fikse på det..

Men jeg skjønner ikke helt vitsen med å låse en floyd på den måten. Hele vitsen med Floyd system er jo å kunne få bevege så mye man vil på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hva det skal hjelpe mot. Enten så må det være stemming, eller kanskje det at man kan hvile hånda mer på bridgen.

Snart kommer en duppeditt som heter TremolNo som festes under ved fjærene på gitaren. Stram en skrue, og vips så har du fast bridge, og da er det bare å kjøre på med country licks med intoneringa i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hva det skal hjelpe mot. Enten så må det være stemming, eller kanskje det at man kan hvile hånda mer på bridgen.

Altså man kan da hvile hånda så mye man vil på en Floyd Rose, det er bare snakk om øving og riktig plassering av hånda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen skulle vel egentlig være at det ble lettere å stemme. Jeg vet ikke selv, har aldri prøvd den før det ble gjort. Men nå er den hvertfall ekstrem enkel å stemme, og holder seg veldig lenge. Men slik skal det kanskje være med alle floyd roser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jepp, da har jeg fjernet trebitene som holdt floyden fast. Men nå har jeg problemer med å få stemt gitaren, virker som om fjæringene er for stramme, så de drar strengene alt for hardt mot seg.. umulig å få stemt uten at floyden er helt i bånn.. :?

(håper dere forstod mer av det en det jeg gjorde selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.