Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har fingertykkelsen å si for lyden?


AlexanderT

Anbefalte innlegg

Men, tykke fingre betyr ikke god tone. Bare se på Michael Romeo :P

Men fy faen så fort de pølsefingrene beveger seg :lol:

Michael Romeo har hatt bra tone, for eksempel på 'V - The New Mythology Suite' (forøvrig deres beste album, etter min mening). Det har bare vært mye dårlig valg av forsterkere/dårlig produksjon på mange av de senere Symphony X-skivene. Også den helvetes Vetta'en han bruker live... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romeo har og har da alltid hatt god lyd i fingrene sine? Han skulle dog tatt seg en tur på Tre45 og kanskje slått følge med Ron Thal.

surfretter?

Mike må da få lov til å slippe å konvertere til fretless. Det får holde med å finne en erstatning for modelleringsampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok litt ann på tykkelsen på strengene.. Selv kjører jeg 0.11, og er fornøyd med det.. Er grommere lyd i de, og det passer mer til blues og den slags.. SRV var en gang helt oppe i 0.18( :o ), men nå vet jeg ikke hva slags fingre han har :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romeo har og har da alltid hatt god lyd i fingrene sine? Han skulle dog tatt seg en tur på Tre45 og kanskje slått følge med Ron Thal.

Uten at dette skal ta over tema, så har Mr. Thal uttalt at grunnen til at han spiller på Line 6 er fordi han ofte spiller på andres plater, og ofte må han spille inn ulike partier på forskjellige tidspunkt. Det er veldig kjekt at lyden er den samme gjennom hele låta, så ampvalget er i stor grad basert på anvendeligheten.

Som Windofpain sier, så er nok anslaget og "nedpresset" de viktigste punktene. En stor labb kan likevel være både hard og myk på fingertuppene. Det samme med tynne fingre. Jeg tror tonen ligger der, ikke i hvordan resten av hånda/arma er oppbygd. ;)

Høyrehånda har selvsagt mye å si. Jeg oppdaget en gang jeg satt og spilte samme tonen om og om igjen, trolig mens jeg så på TV eller noe. Jeg fant at tonen forandret seg mye bare ved å endre vinkelen på plekteret en anelse. Derfra til det å bli bevisst på når jeg spiller hva var en lengre vei.

Så svaret blir nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.