Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En slags låt


hr_ansjos

Anbefalte innlegg

Må si jeg er veldig imponert over låt og miksinga så langt. Hvis jeg skal pirke veldig så må det være trommene som jeg syns ligger litt for lavt i lydbildet. Komprimert litt for mye kanskje? Egentlig har jeg null peiling på det her :mrgreen: bare et lite tips fra min side.

Hva slags utstyr har du brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se da.

Jo, utstyret mitt er en Musicman Petrucci, Boss ME-50 effektbrett, Koch Multitone 100W, THX audio mrc3 mikrofon, Behringer UB802 preamp/mikser og et Audigy 2 ZS lydkort.

Musicman Pettruci? Nice! Jøss, trodde ikke man fikk så bra lyd fra et audigy kort (men så har jo ikke jeg peiling på noe heller da :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mengden med gain på crunch og clean sporet er nøyaktig der jeg liker den. Du har lyktes i å finne "the sweet spot" for min del. :D

Hører du har phaser eller noe liknende på clean sporet, og det passet igrunn veldig greit inn. Tight spilling og fin sang.

Jeg kan desverre ikke komme med noen mikseråd, siden jeg er temmelig blank på det området. Pleier å eksperimentere å kutte med EQ'en på ulike spor for å "åpne opp". Ikke at du nødvendigvis trenger å gjøre det med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin sang, og fint (og konservativt) spilt!

Tok meg friheten til å mastre den for deg (fordi jeg likte sporet). Gitarene ligger litt høyt i miksen. Hvis vokal skulle ha kommet på toppen av dette så hadde forholdet mellom trommer og vokal blitt stor. Hvor kommer backingtracket fra? Noe du har laget selv? Trommekanalene burde ha vært snudd, hihat bør dominere høyre kanal (ikke venstre som her).

Lagt på:

- Multibånd kompressor

- Enkel kompressor

- EQ helt i øvre doskantområde (det som skaper litt ... sparkle)

- Limiter

- Og litt reverb.

Her: http://snotpope.com/downloads/wub(mastered).mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi! Så hyggelig! :D

Du har rett, det ble mer sparkle over det med litt justering i diskantområdet. Artig å høre. Famler jo litt i blinde selv når det kommer til miksing, som tidligere påpekt. Takk for tips!

Backingen, da tipper jeg du mener symfonigreiene? Joda, laget alt selv på denne låten. Etterhvert skal jeg prøve å få laget en tekst og få sunget inn denne. Tusen takk for hyggelige ord fra dere alle forresten, dette gir motivasjon som bare pokker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.