Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Elverhøy


AlexanderT

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor mange på dette forumet som kjenner til konserten Elverhøy, men jeg syntes det er greit å skrive ned min opplevelse for det om. Så kan jeg lese det igjen når jeg blir gammal.

Fikk høre av Jingles, som jeg føler jeg har blitt godt kjent med de siste dagene, om en konsert hvor medlemmer av band som Jaga Jazzist og diverse andre norske band, skulle lage noe rundt norske folketoner. Konserten foregikk i en skikkelig koselig dal, Ravndalen. På vei opp til plenen hvor konserten gikk, stod det mange, utrolig søte jenter med fakler og smilte til oss. Om jeg skal beskrive stemninga som jeg opplevde den, vil nok de mer barske forumgjengerne ta meg i å være erotisk novelleforfatter, noe jeg altså ikke er. La meg være kortfattet, så kaller vi det bare deilig.

Musikken varierte i dynamikk, og stilen hørtes ut som et flykræsj der Gåte møter Pain of Salvations BE konsept. Det var også eventyr som det var satt melodi til, kjente salmer med klimpring på nylonstrenger i bakgrunnen, og en del folkemusikk; fikk til og med servert en hardingfelesolo. Og... en trekkspillsolo med Stian Carstensen fra Farmer's Market. For en kul overraskelse!

Ingen av vokalistene var vrinskete.

Og endelig møtte jeg Jingles, som var en kjempehyggelig gutt! :)

Må bare finne ut hvordan jeg kan få tak i musikken nå. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil også legge til noen linjer her:

For å begynne et sted, vil jeg si at konserten var VELDIG bra. nesten perfekt:P mangla gitarsolo. Men jeg vil nesten si at trekkspillsoloen gjorde opp for det;)

det var altså musikere fra flere norske band. Mathias Eck (sånn det staves) fra Jaga på trompet og Gitaristen fra Vamp (som er genial) var jo mine favoritter, da..:)

Helene bøksle sang utrolig bra og hun passet perfekt til stemningen i Ravnedalen. Det var mørkt. lyskastere på trærne, søte jenter med fakler og røyk! det var helt fantastisk.

Musikken var også midt i blinken. Man fikk følelse av å reise tilbake i tid med gamle tekster fra telemark og salmer. Det var utrolig.

Forresten Alexander: Helene kommer med album snart=)

Ja, meg og alexander møttes altså og slo av en prat! koselig å møte andre gitarfolk man har skrevet med!

Elverhøy blir nok en tradisjon i årene som kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.