Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Orange på KICKmusic!


Lefsa

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Jeg har bestilt meg en Orange ad30HTC topp og et 4x12 kabinett..

Skulle etter planen fått det forrige uke, så jeg er forferdelig rastløs.

Orange låter helt fantastisk og bedre enn det meste jeg har hørt.

Venter selv på en AD 30 tc 2x12" i Kristiansand. Tror de kommer denne uken!!!! Har fått beskjed om at de er ankommet Norwege, og at de er rett rundt hjørnet!

Hvorfor valgte du AD30 når du kunne valgt AD140? Pris? Har selv hatt ad140 med Orange 4x12", helt drøyt. Beste kabinett jeg har brukt! MEN, det veier litt da... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil dere som har erfaring med Orange si at de låter som? Jeg har hørt noen si de er grumsete, andre si de er klare, noen sier at de har mye vreng, andre sier dette er klin umulig... Hva er "orange-sounden"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på en måte det beste fra flere verdener. Kommer jo an på hvilken modell man ser på, men AD-serien er svært populær. De låter marshall-aktig, men mye mer definert. Det er ikke like mye gain i en AD som i f.eks en JCM 2000, MEN vrengen i O'rangen låter bra på ALLE gain-settinger og låter svært musikalsk og dynamisk. De låter litt mørkt, og man hører tydlig forskjell på de ulike gitarene. Ampene genererer utrolig lite støy, og er svært dynamiske. Må egentlig bare prøves. liker du marshall-type lyd vil du sikkert like disse. Er du mer inn i fender/mesa må du sjekke ut Rockerverb-serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooo... AD høres ut som noe som trenger en liten lytt!! Hvor kan jeg høre den in action på plate? Jeg skal få prøvd ut sjøl, men lurte bare på hvilke komposisjoner artister mener den lyden hører hjemme i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.