Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

windir


kong vinter

Anbefalte innlegg

god dag! for tiden leiter jeg etter en prosessor eller pedal som gjør att jeg får effekter i samme stil som windir... noen som tilfeldigvis skulle vite hva jeg trenger?

om du ikke kjenner til windir eller effektene jeg er på leit etter hør sangene:

1184 (0:25)

the spiritlord (2:50)

arntor: http://www.windir.no/mp3/WindirArntor02Arn...toraWarrior.mp3

ellers noen forslag til god black metal lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å få vite noe om hva du har fra før blir det å skyte i blinde.

Og skal du ha pedal foran ampen, prosessor foran ampen, eller noe i effektsløyfen (hvis ampen din har det da)? Vil du ha forskjellige effekter i samme pedal eller skal den kun gjøre en ting og gjøre det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvilken "effekt" du snakker om her? Den sangen du postet er vel bare gitar med vreng, overdubbet i flere harmonier mange ganger.

En gt-6 bør absolutt klare å få den lyden de har i den sangen.

Men husk - de spiller antagelig keyboard samtidig, noe som får det til å høre litt annerledes ut.

Edit: Lasta ned "1184" og der høres det ut som om de bruker en harmonizer, ala Digitech Whammy. Hvis du bruker "Harmonist"-effekten på gt-6'en, sammen med litt hi-gain vreng, vil du nok få en liknende lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte litt på mp3en du la ut, og det høres ut for meg som at de har spilt inn gitarsporene flere ganger slik at lyden låter fyldigere. Du kan forsøke deg frem med en micro-pitchshift, hvis boksen din har det, og se om du kan få fylt opp lydbildet mer, men bortsett fra det er løsningen å klone deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden at live høres likt ut som studio.

Prøv å putte harmonizer-effekten etter vrengen i effektkjeden. Hvis du ikke gjør dette, vil du få "intermodulation", dvs toner som ligger imellom den du spiller og den tonen harmonizeren lager.

Det skal være fullt mulig å oppnå den lyden du vil ha med gt-6'en.

Måten de har laget disse "effektene" på, er å spille inn flere gitarspor som står i harmoni til hverandre, og derfor får man en slik lyd. Live vil jeg tippe gitaristene spiller forskjellige melodier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.