Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Matt B`s gitarer. Sjekk ut dette!


Cerpin Taxt

Anbefalte innlegg

For dere som har hørt om bandet MUSE er gitarist Matt Bellamy sine gitarer allerede legendariske. Etter intensiv gig`ing og høyt pedalbruk fant Matt ut at det enkelste for han ville være å få alle disse effektene bygget inn i en custom gitar. Hugh Manson, www.mansonguitars.co.uk, tok jobben og designet en gitar etter Matt`s ønsker. Dette er den første av de nå 5 matt-o-casters.

The Silver Manson:

silver_full.jpg

Specs

Innebygget fuzzpedal, Fuzz Facotry, laget av Zachary Vex.

Innebygget MXR Phaser.

Allt kontrolleres fra brytere på selve gitaren.

En replika av denne vil sette deg tilbake ca £3500.

The Black Manson:

black_full.jpg

Samme effekter som Silver versjonen, og en touch-sensitive midi-plate som lager en slags wah-wah effekt når Matt beveger hånden sin nær den.

Bare se innmaten:

black_guts.jpg

Ca. pris: £5000

The Laser Manson:

mattshiny09.jpg

Ja, du leste riktig. Samme specs som Silver gitaren, men her med et sexy "knust speil" finish og innebygget lasershow som aktiveres når Matt spiller!

Ca. pris: £8000

Til slutt har vi de to seneste gitarene, nemlig en syvstrengers custom Manson gitar:

matt7string06.jpg

og den aller nyeste "Chrome Manson"

Informasjonen er hentet fra www.fobbedoff.net. Vil du har mer info om disse syke gitarene kan du sjekke den siden, eller Mansons egne MUSE sider: http://www.mansons.co.uk/show_feature.cfm?...FTOKEN=55513432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes selve gitar formen og sånnt ikke var så kult . Og jeg er enig i at jeg ikke ville hatt alt i gitaren . Men det trenger nødvendigvis ikke gjøre noe med lyden da Gnome ..

han hadde et par kule finisher syntes jeg . Og jeg har hørt om den "wah wah plata" og jeg er veldig interresert i få vite mer om den . Er det noen mulighet for det?? noen som vet noe? lyd demoer?

Hørte om den for ganske lengesiden og jeg lurer på hva det er :)

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes selve gitar formen og sånnt ikke var så kult . Og jeg er enig i at jeg ikke ville hatt alt i gitaren . Men det trenger nødvendigvis ikke gjøre noe med lyden da Gnome ..

han hadde et par kule finisher syntes jeg . Og jeg har hørt om den "wah wah plata" og jeg er veldig interresert i få vite mer om den . Er det noen mulighet for det?? noen som vet noe? lyd demoer?  

Hørte om den for ganske lengesiden og jeg lurer på hva det er :)

Nilsefix

www.zvex.com, siden Zachary Vex som lager pedalene, med samples og bilder/info:)

Har selv nå kjøpt meg en Fuzz Factory, dette er bare fuzzen, altså uten teramin kopperplaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.