Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

AC/DC innstillinger på Line6 Spider 212?


LTBR

Anbefalte innlegg

Noen som har denne forsterkeren her og kan tipse meg om noen innstillinger for å få så nærme AC/DC lyd som mulig? Har nettopp fått denne comboen. Vet ikke helt hva jeg mener om den enda, har ikke hatt tid til å teste den så mye. På hjemmesia til Line6 får man div tips om innstillinger, bla Back in black, men den synes jeg ikke er så veldig lik akkurat:(( Skulle jeg satset på Marshall250DFX alikevel tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite vreng. og føl deg frem med diskant/bass.. bruk ordentlige akkorder(deler av dem ihvertfall :D ) og slå HARDT.

mesteparten av ac/dc lyden ligger i anslaget..

(ikke for å starte sånn "Nei du må ha angus buckere og marshall forsterker fra 1971 og ditt og datt" osv)

vri vrengen så lavt at en enkelttone er helt ren, og tenk at du skal spille på 4-5 strenger. grøtete? skru ned vrengen og slå hardere:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier, det er viktig og ikke ta i for mye når det gjelder vreng. Malcom har faktisk mye mer vreng er Angus.

og brøv deg fram, i værste fall så kan du se opp EQ settup et annet sted på nettet. ta å google det.

Det der er jo bare tull, vas, og forbannet visvas. Malcolm Young skrur volumet på maks, og holder seg langt unna gainknappen, mens Angus er kjent for å bruke mer vreng, live kan man si han i enkelte tilfeller har mye vreng. ellers er anslaget jævlig viktig, som er nevnt tidligere. Uten å kjenne ampen din, så vil jeg tro den har noe som simulerer en JCM800, og finner du den er du stort sett i mål, så lenge duikke overdrive® gainbruken, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.