Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

øvingsamp


Morbid

Anbefalte innlegg

line 6 spider ll,der har du øvingsamp som likesågodt kan brukes live

Helt enig, har en slik sjøl, Men denne er jo litt dyrere enn hva morbid ville betale for en øvingsamp, den koster lissom 4000 ny. :| :)

han trenger jo ikke 120 watt heller da hvis den bare skal stå på gutterommet å bli øvd på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe meg en øvingsamp selv. Har en Orange AD30 2x12" på vei, og trenger en amp nr 2 til bruk på rommet og i rolige sammenhenger.

Slik ser jeg det:

Unngå rør: en øvingsamp skal jo helst koste minst mulig. En røramp er som regel dyr, og må ikke minst spilles på et mye høyere volum enn en tilsvarende transistoramp.

Hold det enkelt: jo mer dill, jo kjipere lyd :shock: Jeg tenker da på Line6, vox valvestate osv. Det er nå sånn at du betaler ganske mye pener for div effekter og dill som i bunn og grunn er ubrukelig. Når du er på utkikk etter en slik amp har du sikkert en grei effekt-boks eller noen andre typer effekter du bruker til din vanlige amp, og som da sikkert passer den nye øvings-ampen bra.

Vekt og watt: ampen skal vel bæres litt rundt omkring, og greit at vekta ikke er for stor. Ett 10" element låter i mange sammenhenger utrolig bra, og ikke minst allsidig. Unngå for mye watt. De fleste amper låter, uansett størrelse, best når de "pushes" litt.

Hvilken amp vurderer jeg?

Orange Crush 15R. Dette er en 1x10" 2-kanals combo med klang. Clean og crunch. Allsidig. Spiller høyt nok. Låter veldig bra. Den koster ca 1500.- og er å finne i alle kick-music butikkene om ikke så lenge. Dette er billig og bra. Da har du også penger til overs til å kjøpe deg en allsidig vrengboks, delay, eller hva det måtte være... kanskje en billig øvingsgitar?

Dersom du på død og liv skal ha mer watt og 1x12" så sjekk ut hughes & kethner 1x12" 2-kanals amp med klang. Denne er veldig fin, men koster litt mer, og veier litt mer, men ikke umenneskelig! Spiller ræva av Line6 :wink:

He, he :mrgreen: Orange'en er det ihvertfall ikke så mange andre som har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd diverse aktuelle amper, fåreløpig er det nok en cube 30 som står på listen,men skal vell prøve noen flere, den hadde god vreng, og med cleanen var helt ok. brukte noen av effektene på den og, funka kjempefint og cleanlyden ble svært varm og koselig etter litt miksing, så den virker svært aktuell.

men må prøve ett par amper til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.