Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

øvingsamp


Morbid

Anbefalte innlegg

ja, jeg vet at dette har vært oppe flere ganger før, men hater å søke :P

uansett, noen som har noen ideer på greie øvingsamper?

spiller hovedsaklig metal og slikt.ingen spesifike band da :P

burde ligge på rundt 3000lappen maks, og ha ren cleanlyd og røff vreng.

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox AD30VT. Hvis du gidder å skru er det en god bråte fine lyder å få ut av denne saken. Veldig allsidig, noe som er praktisk når du øver. Gjør alt fra metallvreng til overdrive til fenderclean. Seff ikke så bra som originalampene, men med samme karakteristikker og nokså god kvalitet i forhold til prisen. God dynamikk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg vet at dette har vært oppe flere ganger før, men hater å søke :P

La meg oversette:

Jeg er dum, og jeg er stolt av det!

Skjerpe seg, nå.

neimen tusentakk. nå ble jeg kjempeglad.

og 1+1=3.

Det er bare en glede å støtte opp under nettroms budskap; om du har lest regel nummer fire her på forumet vil du faktisk se at den nevnte søkingen er påbudt, og videre kan man lese seg til at gjentakelse vil føre til en midlertidig utestengelse fra forumet -- du anses herved som advart om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forum er til for diskusjon og hjelp.

Jeg ville seriøst ha vurdert en Line6 guitar port, Line 6 POD ell lignende (Vox etc)

Har nettopp skaffet meg en line 6 guitarport (Boks som du kobler i mellom gitar og pc) Og så har du hodetelefon utgang, og vanlig linje utgang til feks stereoanlegg.

På pc'n har du et dusin antall forsterkere, og alle de effektene du har brukt for, mikrofon og kabinett simulasjon. Det vil si at du kan få alle de lydene du vil, slik de "høres ut" på full guffe igjennom en mikron, rett inn hodetelefonene, og du kan ta opp på pc, uten å måtte mikke opp osv. Genialt "leketøy", men også for de som har behov for god lyd på lavt nivå.

For ikke å glemme et genialt øvingsopplegg, lessons, med backingtrack osv

www.guitarport.com

Du vil ikke får noen veldig god amp til 3000kr, og om du skulle bruke 15000kr på en amp, så ville den nok skjeldent låte bra på gutterommet.

Zvex nanohead er en kul sak, men har en følelse av at den er litt begrenset. Sikkert kul sak for dem som har alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.