Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

høyttalerelementer


Phoncible

Anbefalte innlegg

Spinoff fra diskusjonen i engl-tråden; Hvilke elementer foretrekker du, til hvilket bruk?

Selv har jeg en engl-amp med vintage 30-element, og har ikke all verdens erfaring med andre elementer. Er fornøyd med lyden i ampen, men låter litt "gneldrete" alene til den typen metal jeg bruker den mest til. Slik jeg har forstått det skyldes dette i stor grad elementet, så jeg har vurdert bytte til G12T75, for å se om det låter mere etter min smak. Føler dog at lyden glir godt inn i en miks, så får se hva et evt høyttalerbytte gjør med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinoff fra diskusjonen i engl-tråden; Hvilke elementer foretrekker du, til hvilket bruk?

Selv har jeg en engl-amp med vintage 30-element, og har ikke all verdens erfaring med andre elementer. Er fornøyd med lyden i ampen, men låter litt "gneldrete" alene til den typen metal jeg bruker den mest til. Slik jeg har forstått det skyldes dette i stor grad elementet, så jeg har vurdert bytte til G12T75, for å se om det låter mere etter min smak. Føler dog at lyden glir godt inn i en miks, så får se hva et evt høyttalerbytte gjør med det  :D

Plugg ampen inn i et Marshall-cab så finner du omtrent ut om det gjør noe med bra for lyden din. Er et lite poeng at det såklart er de vanlige modellene som G12T75 faktisk sitter i..

Men hvis det er en combo du har som er åpen bak, så burde du kanskje prøve celestion Century eller noe. Marshall cabs er lukka (Closed backs) og dette gjør at lyden blir tightere i bånn og ikke så løs og skjærende i toppen. Celestion G12 Century skal kunne tette opp lyden din i en åpen combo omtrent på samme måten. Sjekk hjemmesidene til Eminence og se hva de har også! Jeg tror begge merkene har guides på hjemmesidene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinoff fra diskusjonen i engl-tråden; Hvilke elementer foretrekker du, til hvilket bruk?

Selv har jeg en engl-amp med vintage 30-element, og har ikke all verdens erfaring med andre elementer. Er fornøyd med lyden i ampen, men låter litt "gneldrete" alene til den typen metal jeg bruker den mest til. Slik jeg har forstått det skyldes dette i stor grad elementet, så jeg har vurdert bytte til G12T75, for å se om det låter mere etter min smak. Føler dog at lyden glir godt inn i en miks, så får se hva et evt høyttalerbytte gjør med det  :D

Plugg ampen inn i et Marshall-cab så finner du omtrent ut om det gjør noe med bra for lyden din. Er et lite poeng at det såklart er de vanlige modellene som G12T75 faktisk sitter i..

Men hvis det er en combo du har som er åpen bak, så burde du kanskje prøve celestion Century eller noe. Marshall cabs er lukka (Closed backs) og dette gjør at lyden blir tightere i bånn og ikke så løs og skjærende i toppen. Celestion G12 Century skal kunne tette opp lyden din i en åpen combo omtrent på samme måten. Sjekk hjemmesidene til Eminence og se hva de har også! Jeg tror begge merkene har guides på hjemmesidene sine..

danke. Låter fetere i vanlig 1980cab enn med den innebygde, indeed. Skal kikke nærmere på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er V30, liker den litt høye mellomtonen som kutter pent igjennom.

For min egen del har jeg for øyeblikket V60 elementer i mitt Laney kabinett.

Mye samme smak jeg og, men ikke glem closed/open back og grader av sånt. Jeg var i dag på tre45 og fikk prøvd en SMF 15 Watter med luke bak for å regulere alyden med! Det hadde overraskende mye å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Min favoritt er V30, liker den litt høye mellomtonen som kutter pent igjennom.

For min egen del har jeg for øyeblikket V60 elementer i mitt Laney kabinett.

Ja, V30 kan låte litt kvast alene, men i bandsammeng låter de veldig bra, IMO. Det beste jeg har hørt, er mitt gamle Rivera 4x12 med 2 V30 og 2 GT12 75. Montert som en "X". Da var det både bunn, topp og mye mellomtone. Fantastisk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.