Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Thunderbird


McKagan

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt på en.

Totalt: Ikke bra.

Den balanserer meget dårlig - på reim stuper hodet nesten i bakken - dette gjør at bassen blir vanskelig å spille på. (det kan jo argumenteres at det er en vane sak... hvis du gidder å bruke venstre hånd til å holde halsen oppe istedet for å spille)

Pickupene på bassen jeg prøvde var veldig mikrofoniske - de gav en distinkt "ping" lyd når jeg kom borti med fingrene, noe jeg gjør ofte når jeg spiller.

Men den fungerer greit om man spiller den sittende (med høyre underarm til å holde bassen på plass med) og ikke kommer borti pickupene.

Bassen låt temmelig tøft - god lyd til rock, synest jeg. Men jeg vil heller ha en god bass, som også låter tøft. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 3500 for min på en butikk i byen, om du er jente, bare å blunk litt d.

Jeg liker den veldig godt, stygg som få, men liker den tunge dunkle lyden.

Tingen er at den er tungspilt, den er uhånterlig og halsen er vanskelig, står du og spiller med den må du holde halsen oppe, jeg har ofret dette fordi jeg liker lyden, jeg vil også anbefale den til nybegynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Jeg har spilt på en.  

Totalt: Ikke bra.

Den balanserer meget dårlig - på reim stuper hodet nesten i bakken - dette gjør at bassen blir vanskelig å spille på.  

... det er man klar over når man kjøper en Thunderbird, den er neckheavy deluxe ....

men ellers enig med deg ... ikke bra ...

ville sett på andre Basser om du kan handle for 7k

...har forøvrig hatt en Gibson Thunderbird i noen år og må si at sammenlignet med Epiphone blir Epi'n forferdelig ... hakket under Louder LOL ...

skal du ha rock'n'roll bass i den greia der så ville jeg settpå Dean Demontator ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at den er tungspilt' date=' den er uhånterlig og halsen er vanskelig...

... jeg vil også anbefale den til nybegynnere.[/quote']

Dette må jo betegnes som selvmotsigenede?

Altså jeg er veldig glad i min, det tar bare endel tid å lære seg å spille den "riktig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.