Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny sweeping-ting


windofpain

Anbefalte innlegg

takk leo. Tenkte meg egentlig at jeg må 'rulle'. Broren min snakket om det. Må bare finne ut hvordan det gjøres i praksis da :)

Bruker google jeg...

Er vannvittig vanskelig iallefall (les: jeg klarer det ikke :P )

Da kan jeg betrygge deg med at, det klarer ikke jeg heller :roll:

Noen som kan bekrefte at man bare vrir på fingeren over båndet på venstre side? Får det nesten til (i teorien) :P

uff... alle de fine aperggioene krever rulling :(

La oss si at du spiller en A moll sweep. ACEACE. E og A på 14 bånd på D og G streng. Du Bruker fingertuppen på ringefingeren på 14 bånd på A strengen. uten å flytte fingeren lar du "resten" av fingeren legge seg på 14 bånd på D strengen og samtidig løfter du fingertuppen fra 14bånd på A strengen bare nok til å dempe den eller så kan du dempe med tommelen. er ihvertfall slik jeg gjør det. Håper du skjønner. jeg er elendig til å forklare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-12------------12

-------12-----12

-----------12

der må du rulle.

bruk midten av peke fingeren på 12 bånd på e strengen, selve leddet på 12 på B strengen, og midten av ytterste ledd på 12 bånd på G strengen. som nevnt tidligere muter du med å løfte fingeren akkurat nok. ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger også tips til sweepe teknikk. Jeg har spilt gitar i mange år, men ikke hatt så stor interesse for seeping før i det siste. Men samme faen hvor mye jeg øver og prøver, så får jeg det ikke til..

Jeg skjønner rett og slett ikke teknikken i det...

Så hvis noen kan gi meg en grunndig og forståelig gjennomgang av hvordan dette bør foregå og gjerne også en enkel øvingstab... så hadde jeg blitt veldig glad.

Jeg finner det forøvring enklere eller det høres bedre ut, selv om det høres jævlig ut, å sweepe 5 strenger enn 3... 3 virker så og si umulig å få til...

Kanskje det er bare jeg som er litt mongo når det gjelder dette.... at det rett og slett er umulig for meg å lære.... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Husker godt når jeg begynte å lære meg sweeping(juksesweeping though). Øvde brått 2 timer om dagen til å begynne med og etter en to ukers tid satt det sånn nogenlunde. "Juksesweeping" kan kanskje være rette veien å gå for deg, for så etterhvert å lære deg "ekte" sweeping.

"Juksesweeping" fungerer slik at du har et barregrep som f.eks en Fm7 og bruker en hammer-on på første strengen etter å ha "rullet" plekteret over streng 1-5. Veldig klønete forklart, men det er sikkert noen andre her som kan forklare det bedre om du er interessert i å lære det:)

Når det kommer til "ekte" sweeping har jeg ikke begynt å lære meg dette før de siste ukene. Slik jeg forstår det er greia at man først og fremst må sørge for at hver tone i sweep'en låter rent og ikke skurrete. Problemet ditt med rulling har jeg igrunn ikke noe godt svar på hvordan du kan løse. Men om du later som om du tar et barregrep over to strenger i en amoll sweep f.eks, forstår du kanskje litt mer av hvordan det skal gjøres. Bare å øve nok så sitter det som bare det etterpå!:)

mvh

Petterpunk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.