Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Explorer


snidel

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har planer om å kjøpe meg gitar, Gibson Explorer ('76) Natur, og jeg lurte på om noen her har erfaringer med den?

Eventuelt, er den veldig tung (for en 15-åring)?

Er det ubehagelig å sitte å spille med den i fanget? Atså på grunn av formen. Eller går det fint?

Hvordan er selve gitaren?

- Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kunne jeg aldri ha tenkt meg å ha en explorer eller lignende som øvingsgitar. Har lett for å fullstendig ødelegge ryggen din om du ikke står riktig. Dette er riktignok også noe å gjøre med om du er kraftig eller ikke.

Når det gjelder å ha den på fanget, er det klart en stratocaster er mer behagelig, men exploreren funker den óg, så lenge du ikke skal sitte lenge i strekk å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tung Mahogni = Dårlig Mahogni.

Lett Mahogni = God Mahogni.

Leste på Harmony-central-forumene, at den tyngste mahognyen er den mahognyen som er nederst på treet, og da har fått mest trykk på seg.

Hvorfor det gjør den dårligere vet jeg ikke, men han som startet tråden mente i hvertfall lettere mahogni hørtes, ressonerte og kjentes bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok sannsynligvis et eller annet litt sånn shoddy med Epiphone utgaven, siden ekte korina er en ufattelig dyr tresort. Søk på korina på music123 siden, og du finner ut at epiphone er de eneste med korina-gitarer til under 2000$. Gibson sin 1958 Korina Explorer (7.83 lbs) ligger på solide 8200$.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksa frå gibson-forumet:

korina? (underoath2828)

Posted: 8:23:30 pm on 3/30/2005 Modified: Never

i went into guitar center the other day and played an epi explorer. are they made of korina?

Re: korina? (veeman)

Posted: 9:25:27 pm on 3/30/2005 Modified: Never

No, not really. A mixture of laminated woods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.