Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva med denne ibanez'en?


Lefsa

Anbefalte innlegg

Har lenge siklet på denne gitaren:

http://www.umenaka.com/syasin/syasin/Ibz%2...JS1200CA.50.jpg

Ibanez JS1200 ca

Har prøvd både js2000, og har selv hatt en modifisert js100 som var veldig fin. Denne js1200'en har jo en ny type DiMarzio PAFjoe mic'er. Noen som har testet disse?

Må bare si at gitaren er siiiinsyyyyyykt fin å se på og spillemessig er disse gitarene helt rå. MEN, de har liksom ikke den vintage-mojo'en som er typisk for f.eksLesPaul og Strat...liksom ingen som setter skikkelig pris på disse js'ene :wink:

hva mener dere? Er den verdt pengene? Vil trenden snu fra overpriset vintage-stasj til overpriset (I NORGE) moderne utstyr, slik som dette?

Vurderer om jeg skal importere en :shock: . Da blir jo prisen et sted mellom 10.000-12.000.- NOKKKK I norge koster den vel 17-18.000.- FAEN :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil trenden snu fra overpriset vintage-stasj til overpriset (I NORGE) moderne utstyr, slik som dette?

Drit i hva som er trend eller ikke, gå for gitaren hvis DU syns den er cool. Selv er jeg ganske glad i "tradisjonelle" gitarer som Les Paul, ES335 og Telecaster, men jeg syns også JS-gitarene er finfine instrumenter... hvis man liker tynn halsprofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... hvis man liker tynn halsprofil.

Halsen på disse er faktisk ikke spessielt tynn. En RG har svært tykk hals. Disse har en mer avrundet ,og tykkere hals. Er faktisk utrolig lik stratocaster. Jumbo-bånd er bare suverent. Jeg spiller like mye rytme-gitar/komp, som solo, og denne halsen er bare SÅ god. Takler liksom alt helt perfekt.

Dere har kanskje prøvd en godt innspilt strat-hals. Det skal mye til for å slå en slik hals. Disse JS'ene føles slik, NYE! helt drøyt det der... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som på en måte tiltaler meg litt er at denne JS'en ikke ser ut som værste metall/spillsåfortdukanåværtøff/GITARRUNK/harry-gitar. Den er liksom stilig, uten å være drastisk. Den er elegant uten å skrike! Har alltid likt fender og gibson, og kommer nok aldri til å selge min lespaul, men denne gitaren... :shock:

Non som har prøvd PAFjoe mic'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.