Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bruksmusikk.


Greasykid

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne musikksjangeren går for det samme som brukskunst, men det som er greia er at jeg har funnet ut at den mest anvenlige musikken jeg har i samlinga mi er Dimmu borgir.

Dimmu funker til det meste. Her er et typisk oppsett på en Dimmudag;

06:15

Ingenting drar deg mer opp av senga enn litt god Dimmu.

06:17

Er ikke noe vits i å slå av Dimmu siden de nå, etter at man har kommet ut av senga, bare fortsetter med å sette i gang blodomløpet og setter i gang dagens første adrenalinkick.

06:45

Ingenting slår Dimmu på bussen. Småstressa musikk til småstressa situasjoner. Stress opphever stress og derfor er man i rolig og avbalansert når man tropper opp på jobb.

07:00 - 15:00

Hvis jobben din er litt samlebånaktig og i stor grad preget av rutine, så er det bare å fiske opp iPoden og guffe på med Dimmu. Det finnes ingenting som er bedre å høre på når man klekker ut den ene konspirasjonsteorien etter den andre mot den diktatoriske sjefen. Nok adrenalinkick er på vei.... :twisted:

15:00

Nok en busstur. Nå er det spesielt viktig å høre Dimmu. Etter en slitsom dag på jobb og et par møter med forferdelig vanskelige kunder og en sjef som vil klone deg og la begge dere jobbe 24 timer døgnet er det viktig å finne en motvekt til et sinne og en irritasjon som gnager seg gjennom hele sjelen. Dimmu. Det samme vil skje her som på morgenbussturen. Når man kommer hjem til sin kjære er alle sure diskusjoner fra jobben glemt og gjort om til bagateller.

15:00 - 19:00

Men ting er ikke så lett. Vel hjemme venter vaskekost og skurefille.

Her er det ingenting som overgår Dimmu! Her har jeg prøvd masse forskjelig. Er jo ihuga TOOL-fan, men de funker rett og slett ikke som vaske- og ryddemusikk. Her er Dimmu overlegne.

19:00 til sengetid.....

Sett at det er fredag vi snakker om. Fredak kveld skal jo som kjent benyttes til å drikke øl med gutta, og hva er vel bedre enn å bli full godt backet opp av Dimmu? Her finnes det seff mange andre alternativer, men jeg har funnet ut at vorspielet er ikke det samme uten å ha:

1. Skrudd av alt lyset i hele leiligheten.

2. Guffa stereoen opp til et nivå som trolig slår ut på en eller annen seismisk måler.

3. Sette på "Fear and wonder" fra "Puritanical Euphoric Misantropia"

4. Sprette en kald pils og egentlig bare kose seg....

Det finnes selvolgelig alternativer til Dimmu, men jeg må si at Dimmu er bandet som kan få en gjennom hverdagen... ;)

Flere som har slike band som kan brukes i en hver situasjon?

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dacka, det siste der kunne du godt kutta ut  :P  

Er heller ikke særlig fan av dimmu da, men ikke vits i å disse dem for det. Sikkert mange fans av dem her inne  :wink:

Helt greit å disse Dimmu. De er jo noe presantiøse disse gutta da. Jålete er de også. Er ikke noen utprega fan, men det ligger vel litt i navnet på tråden at man ikke trenger å være fan for å finne sin bruksmusikk...??

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.