Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til et gitarkjøp


Bjarte

Anbefalte innlegg

Heisann. Har tenkt til å kjøpe en ny gitar, men er ikke sikker.. Har en Fernandes nå, men den er ganske kjedelig, og trekker ikke så altfor mye oppmerksomhet blant jentene.. Jeg vil ha noe med fin stil, og som trekker mye oppmerksomhet.. Ble anbefalt Gibson Les Paul, som en gitarist i Led Zeppelin bruker, men fant ut at 20.000 kroner var litt for mye. Jeg kan kun betale maks 7000 kroner. Jeg spiller mye aktivt rock, så det burde være mulig å spille god rock på den, og kanskje litt hastighet også..

Har spilt i snart 2 år.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har tenkt til å kjøpe en ny gitar, men er ikke sikker.. Har en Fernandes nå, men den er ganske kjedelig, og trekker ikke så altfor mye oppmerksomhet blant jentene.. Jeg vil ha noe med fin stil, og som trekker mye oppmerksomhet.. Ble anbefalt Gibson Les Paul, som en gitarist i Led Zeppelin bruker, men fant ut at 20.000 kroner var litt for mye. Jeg kan kun betale maks 7000 kroner. Jeg spiller mye aktivt rock, så det burde være mulig å spille god rock på den, og kanskje litt hastighet også..

Har spilt i snart 2 år.

Noen som kan hjelpe meg?

Hvorfor ikke gå et lite hakk ned fra Gibson LP? Finnes mange fine Epiphone LP'er som er verdt å sjekke ut når man er på et budsjett.

Ellers så ville jeg kanskje spart litt til og sjekket ut Gibsonutvalget hos dritfetegitarer.com Her finner du helt sikkert det du vil ha!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har tenkt til å kjøpe en ny gitar, men er ikke sikker.. Har en Fernandes nå, men den er ganske kjedelig, og trekker ikke så altfor mye oppmerksomhet blant jentene.. Jeg vil ha noe med fin stil, og som trekker mye oppmerksomhet.. Ble anbefalt Gibson Les Paul, som en gitarist i Led Zeppelin bruker, men fant ut at 20.000 kroner var litt for mye. Jeg kan kun betale maks 7000 kroner. Jeg spiller mye aktivt rock, så det burde være mulig å spille god rock på den, og kanskje litt hastighet også..

Har spilt i snart 2 år.

Noen som kan hjelpe meg?

Hvorfor ikke gå et lite hakk ned fra Gibson LP? Finnes mange fine Epiphone LP'er som er verdt å sjekke ut når man er på et budsjett.

Ellers så ville jeg kanskje spart litt til og sjekket ut Gibsonutvalget hos dritfetegitarer.com Her finner du helt sikkert det du vil ha!

M

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har tenkt til å kjøpe en ny gitar, men er ikke sikker.. Har en Fernandes nå, men den er ganske kjedelig, og trekker ikke så altfor mye oppmerksomhet blant jentene.. Jeg vil ha noe med fin stil, og som trekker mye oppmerksomhet.. Ble anbefalt Gibson Les Paul, som en gitarist i Led Zeppelin bruker, men fant ut at 20.000 kroner var litt for mye. Jeg kan kun betale maks 7000 kroner. Jeg spiller mye aktivt rock, så det burde være mulig å spille god rock på den, og kanskje litt hastighet også..

Har spilt i snart 2 år.

Noen som kan hjelpe meg?

Hvorfor ikke gå et lite hakk ned fra Gibson LP? Finnes mange fine Epiphone LP'er som er verdt å sjekke ut når man er på et budsjett.

Ellers så ville jeg kanskje spart litt til og sjekket ut Gibsonutvalget hos dritfetegitarer.com Her finner du helt sikkert det du vil ha!

M

Hmm.. Dritfetegitarer.com hadde liksom ikke helt min smak, bortsett fra Les Paul'en..

Har søkt litt rundt, og funnet en Epiphone SG G-310, med rød farge. Den må jeg si var dritfin.

http://www.karaokeplus.biz/acatalog/Epipho...0SGRedMulti.JPG

Her er litt fakta som lå ved siden av:

Neck - Mahogany  

Fingerboard - Rosewood

Inlay - Dot

Neck Joint - Bolt On

Nut Width - 1.68"

Scale - 24.75"

Pickups - 2 x Humbuckers

Controls - 2 Vol, 2 Tone, 3 Way Switch

Hardware - Chrome

Price:  £220.00 / €319,48  

Hva synes du om det valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SG er ikke min type gitar, men spiller ingen rolle her og nuh.

Må jo si gitaren så fin ut. Er den brukt?? Det beste tipset jeg kan gi deg er å få spilt på gitaren før du kjøper. Dette er etter min mening det viktigste ved å kjøpe gitar. Man kjenner og føler fort om det er en gitar for deg. Og husk; ingen gitarer er like!

Det skulle vel være mulig å få en ny slik her hjemme på det budsjettet du er på. Og en ting skal være sikkert. Det er med gitarer som det er med biler. Ingenting er som å kjøpe nytt! Har du muligheten til det er det absolutt verdt det. Følelsen av ny gitar blir større og bedre enn hvis du skulle kjøpe brukt. Men hvis man kjøper brukt kan man jo spare penger og heller bruke resten på kule effekter feks.... Tøft valg for noen, men ikke alle... ;)

Føl deg frem med fingrene først og fremst. Lykke til!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SG er ikke min type gitar, men spiller ingen rolle her og nuh.  

Må jo si gitaren så fin ut. Er den brukt?? Det beste tipset jeg kan gi deg er å få spilt på gitaren før du kjøper. Dette er etter min mening det viktigste ved å kjøpe gitar. Man kjenner og føler fort om det er en gitar for deg. Og husk; ingen gitarer er like!

Det skulle vel være mulig å få en ny slik her hjemme på det budsjettet du er på. Og en ting skal være sikkert. Det er med gitarer som det er med biler. Ingenting er som å kjøpe nytt! Har du muligheten til det er det absolutt verdt det. Følelsen av ny gitar blir større og bedre enn hvis du skulle kjøpe brukt. Men hvis man kjøper brukt kan man jo spare penger og heller bruke resten på kule effekter feks.... Tøft valg for noen, men ikke alle... ;)

Føl deg frem med fingrene først og fremst. Lykke til!

M

Tusen takk for tipset. Skal prøve gitarene før jeg kjøper. Stikker innom et par gitarbutikker i morgen, for å se på utvalgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt før, sjekk eBay. Og ikke vær redd for kopi merker som Greco og Tokai. Spesielt fra 70-80 tallet, disse gitarene er knall !

Jeg har en Tokai Love Rock Les Paul fra '82 som jeg kjøpte fra eBay for rundt 5000,- (inkl frakt). Da var det satt inn Gibson mikker. Så det er verdt å kikke litt rundt, bare pass på hvem du kjøper av. Det bør være en med en god del positiv feedback (og aller helst ingen negativ), som har sendt til Europa før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone står ikke sååå langt tilbake for Gibson som alle skal ha det til... jeg har spilt på ganske mange Epi'er, og jeg syns de er vel så lettspilte som Gibsonmodellene. Bare styr LANGT unna de aller billigste modellene til Epi, de er sannsynligvis dårligere enn din gamle Fernandez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig i at en ny gitar nødvendigvis er så mye bedre enn en brukt 8)

På musikkweb har jeg sett en brukt Gibson SG faded til 4.500.- dette er et kupp, uansett hvordan du snur og vender på det. Epiphone gitarer funker greit i begynnelsen, men svakhetene blir mer og mer tydelige etterhvert som din teknikk og ditt "øre" blir mer trent! Du må også tenke på at en dag skal du kanskje selge gitaren igjen. En brukt gibson sg vil du ikke tape penger på. Du har tvert imot en god mulighet til å tjene en høvding på den så lenge du holder den i god stand. Prisene på gibson i Norge når jo nye høyder hele tiden :shock: En epiphone derimot! Da kan du regne ca halv pris, og i ditt tilfelle vil dette bety et tap på ca 3.000.- :evil:

Det aller viktigste, er at du får en gitar du selv er fornøyd med. En gitar som du liker å spille på, en gitar som passer din amp og en gitar som du med sikkerhet kan bruke i en live-situasjon. Prøv og kjøp, ikke kjøp og prøv! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.