Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Grei effekt sak til nybegynner?


C_D_R

Anbefalte innlegg

Hei hei,

har bursdag om ikke så lenge og da skulle jeg få litt penger til noe til gitaren min av mormor og morfar:D Og da tenkte jeg og kjøpe meg en sånn effekt sak som lager kule lyder. Dere vet hva jeg mener, vrengelyder og slikt. Har en Morgan el gitar og Marhall MG30 watts forsteker(og spar meg og ikke skriv hvor dårlig mange syns dette er siden jeg har sett litt rundt og folk tydeligvis ikke liker noen av de dela:P).

Pris tenkte jeg slik 1-2000kr. Har dere noen fine og anbefale, gjerne være masse forkjellige innstillinger som ikke er alt for vanskelige og finne ut av. Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok den vel? Kanskje litt upraktisk å måtte ha en PC rundt med seg i tillegg til riggen..?

Prøv ut Zooms nye G2 multieffekt... Den har veldig kraftig prosessor og har noen av de mest nyanserte effektsimuleringene jeg har hørt i det hele tatt fra noen multieffekt! Pod XT og boss GT-8 er jo selvsagt i en helt anna liga, men koster jo en god del mer også om du vil ha det rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg vil faktisk påstå at noen av G2 modellene er minst like gode som Pod's og Boos GT's... Er et spørsmål om smak og behag med tanke på at i de fleste tilfellene snakker vi om en veldig god tolkning av originalen og ingen eksakt replikering!

Sound1 fungerer helt greit for mine kjøp, og på sånne småting må du nesten følge med på spesielle begrensede tilbud for å spare noe nevneverdig. De koster såpass lite at prisvariasjonene fra butikk til butikk er liten.

Men du kan jo følge med på spesialtilbudene om det kanskje dukker opp en veldig billig Pod! Da får du jo masse av alt!! Zoomen gir deg en håndfull med god lyd, mens Pod gir deg mer en du greier å bære :P Sjekk bruktmarkedet også! Men tenk litt over før du kjøper noe som du trenger PC til for å få utnytta.. Det er ikke mye pes, men det er et irritasjonsmoment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.