Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rebbe goes blues -


Rebbe

Anbefalte innlegg

Brukte Music Man LUKE gitar og en THD BiValve forsterker. La på litt delay og kompressor.... Thats it.

Holder på å sjekke ut noen forskjellige måter å "angripe" denne soloen på. Holder på med gitarpålegg på 5 låter til en skive som kommer ut før jul.

Er på tur til studioet mitt nå for å spille inn mer. Produsenten ville ha noe å velge i. Tenkte å prøve en vri på denne med Digitech Whammy pedalen... hehe.. Space den helt ut..

Tenkte at det kunne være en bra måte å få tilbakemelding om jeg er på rett vei på. Gitarnorge forumet kan jo være en bra måte å få tid det på eller?

Forøvrig takk for hyggelige tilbakemeldinger så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding....

Ikke for å bry dere men:

Jeg har to andre versjoner. Robban, produsenten på utgivelsen dette skal på klarer ikke å bestemme seg hvilket "take" han vil bruke. Har laget 3 helt ulike take.

Hva synes dere?

Her er versjon 2 og 3 av samme soloparti. Versjon 1 kan lastes ned i første posten i denne tråden.

V2 - http://www.rebbestad.no/music/images/Mp3s/...garsLead-01.mp3

V3 - http://www.rebbestad.no/music/images/Mp3s/...garsLead-02.mp3

Håper ikke dere ser på dette som mas:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tone på alle opptakene, og jeg likte at dere eksperimenterer med lyden. Så blir det ikke tre tagninger hvor eneste forskjellen er tonene som spilles.

For meg fungerer første tagning og siste halvpart av andre tagning best, men jeg syns det er litt vanskelig å bedømme de uten å kjenne konteksten bedre. Med det kompet heller jeg nok over mot å ha en anelse blues over spillet, kanskje bare i begynnelsen av soloen, og så heller la ting utvikle seg derfra.

Jeg opplever at første tagning henger litt mer sammen, den har en progresjon, en utvikling, variasjon, og en slutt. Andre tagning begynner på et sted jeg ikke helt forstår, men utvikler seg bra etterhvert. Tredje tagning sitter bedre i forhold til kompet hele veien, men jeg var kanskje litt mett på å lytte da jeg kom dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra levert, Rebbe!

Høres ut som du har spilt noen år for å si det mildt.

Hadde planer om å legge ut et lite blues-klipp selv, men det spørs om jeg gidder det etter det her.  :mrgreen:  

Btw, fikk ikke det to siste linkene til å funke.

Legg ut klippene mann. Vi har alle noe å bidra med. Dessuten folka her inne er på forskjellige nivå og det er kjekt med bidrag fra alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heit enig med overnevnte innlegg. Legg inn klippene dine. Det er ikke noen riffkonkurranse dette her.

Alle uansett nivå har godt av kommentarer og innspill på sitt gitarspill. Ikke minst er det jo artig også....

Jeg liker å høre klippene her på forumet. Har blitt inspirert av mange ting jeg har hørt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.