Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VARM OPP


tHeMuTh|n

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Jeg lurer på en ting angående sener, muskler og slikt, kanskje litt dumt.

Når man har litt vondt i hånden en dag eller to etter at man spilte litt vel mye å strekke ut ved å bøye fingrene og "massere" håndleddet ? Eller burde man bare la være ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan nok være lurt ja så lenge du ikke "knekker knoker". Jeg varmer opp med å spille 3-notes-pr-string skaler. Riktig nok ikke i halsbrekkende tempo, men får å brukt samtlige fingre og flytta litt rundt på venstrehånda. I likhet med en seriøs idrettutøver er det nok lurt å "tøye ut" etter en god spilleøkt. Da burde du unngå den verste støl-heten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mye bra tips her.

Men jeg savner litt av den mentale oppvarmingen. Har hørt det skal ha mye å si for prestasjonen, spesielt hvis man skal spille live. (noe av den mentale delen kommer kanskje av seg selv når en skal opptre, men ikke for alle)

Noen som har noen bra tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tre fira pils

Venter gjerne til man har ett par tre låter igjen å spille før jeg jekker en pils.

3-4 pils før spilling, så blir det fort 2-3 til mens du spiller og "swoup" så spiller man ikke ikke så bra lengre, men du føler at du gjør det.

Been there, done that!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg venter gjerne til jeg er helt ferdig med å spille før jeg jekker noe som helst av pils jeg :) Føler at alt blir best når jeg er edru, og det går i Powerade på scenen :) (kullsyre gir luft i magen, og det er no drit når man skal synge :P)

Jeg har aldri vært så nervøs som jeg var første gang jeg skulle synge for et publikum, men etter et halvt minutt var jeg helt inne i det og hadde det knall :) (selv om det ble noen sure toner både fra munnspill og strupe de første sekundene :P )

Ellers har jeg aldri vært nervøs når jeg har spilt instrument, så jeg kan kanskje ikke gi noen veldig gode tips, annet enn at du ikke må ta for god fisk at pils fjerner sceneskrekken :P

Ellers kan det jo også funke å samle seg med bandet og gire hverandre litt opp, og si til hverandre at "dette går bra", "dette greier vi", "vi skal rocke buksene av chicksa på første rad så det holder" o.l :P Slik gjør vi alltid før hver konsert med Ten Sing hvertfall (har ikke spilt med noen andre enda, kanskje også litt av grunnen til at jeg holder meg unna pils på scena xD ). Men dog :) Ellers bruker jeg alltid svettebånd, da dette for min del er ganske effektivt mot svette hender. Håndsvetta er jo der, men man slipper svette som renner nedover arma i henda og gjør dem _våte_

ehm..ja.. håper du kunne ha glede av dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullt klar over at for mykje alkohol dempar prestasjonar. Det var derfor eg foreslo tre fira pils og ikkje ein kasse.... Har både vore klin edru og ravande dritings på scenen, men er mest komfortabel med ein svak bris

Edit: Duckling: Det der må ha vore rekord i smileys

Endret av Lord Nelson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi..shit! jeg er ikke vant til dette forumet merker jeg. Henger på et annet Invision Powerboard-forum, og der kan man få lov å skrive : ) uten at det kommer sånn stygg grafisk =/ skal prøve å bli bedre. når de ikke er grafiske er de ikke like forstyrrende for resten av innlegget, men grafiske er som regel ganske teit, så skal prøve å skjerpe meg på den =)

men joda:) bare viktig å presisere sånn at ingen feiltolker det, eller tenker at "jeg er så ram på å drekka at jeg trenger mye mer enn det" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.