Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VARM OPP


tHeMuTh|n

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

daron malakian fra soad sa på en video på guitar.com at han pleide å onanere til oppvarming... "masturbation is really good for your right hand tecnique." men fra spøk til alvor, john petrucci har oppvarmingsøvelser på en dvd: begynne med å massere seg selv (skuldrene) og nedover armene for å få opp blodsirkulasjonen, og går ut i fingrene og masserer hvert ledd.. strekk ut nakken ved å la hodet henge fritt til sidene og forover, har en tendens til å bli stiv i nakken... den knekke som et helvete hver morning... og fingra.. knekt fingre et par år, merker ingen bivirkninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knekke fingre*

Har akkurat fått høre av legen min at det ikke er farlig... Jeg gjør det hele tiden med fingre,håndledd,albue,knær,rygg,nakke... for å si det sånn, så knekker det meste hos meg og jeg dro til legen for å spør han om det var farlig og da sa han at det bare er luft som kommer mellom leddene eller noe sånn og at det ikke er farlig, men hvis du driver å knekker rygge, nor jeg gjør når jeg har spilt gitar/bass en stund så pass på å ikke gjøre noe som gjør vondt når du knekker den...

Då eg byrja å spele gitar knakk eg fingrane. Det byrja å gjere vondt i fingrane då eg spela. Eg slutta. Ca. eit halvt år seinare for smertene. Veit ikkje om det er ein samanheng.

Til topic: Eg plar varme opp med skalaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra: http://science.howstuffworks.com/question437.htm

As for the harms associated with this habit, according to Anatomy and Physiology Instructors' Cooperative, only one in-depth study regarding the possible detriments of knuckle popping has been published. This study, done by Raymond Brodeur and published in the Journal of Manipulative and Physiological Therapeutics, examined 300 knuckle crackers for evidence of joint damage. The results revealed no apparent connection between joint cracking and arthritis; however, habitual knuckle poppers did show signs of other types of damage, including soft tissue damage to the joint capsule and a decrease in grip strength. This damage is most likely a result of the rapid, repeated stretching of the ligaments surrounding the joint. A professional baseball pitcher experiences similar, although obviously heightened, effects in the various joints of his pitching arm. But assuming you haven't signed a multimillion dollar contract to constantly pop your knuckles, it hardly seems worth the possible risk to your joints.

Men, er ikke bare negativt:

On the positive side, there is evidence of increased mobility in joints right after popping. When joints are manipulated, the Golgi tendon organs (a set of nerve endings involved in humans' motion sense) are stimulated and the muscles surrounding the joint are relaxed. This is part of the reason why people can feel "loose" and invigorated after leaving the chiropractor's office, where cavitation is induced as part of the treatment. Backs, knees, elbows and all other movable joints are subject to the same kind manipulation as knuckles are.

Jeg varmer opp med litt 1-2-3-4 kromatikk, akkordskalaer, skalaer, arpeggioer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har ikke varmet opp til nå, unntatt å kanskje spille noen lette sanger.

Når dere varmer opp med disse øvelsene, gjør dere det fort eller sakte da? Jeg har spilt i 2 år, og klarer ikke akkurat shredde disse skalaene fort.

Hvilke ting bør man passe på å varme opp, og hvilke øvelser er best til dette?

Og hvordan bør man strekke ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat begynt med en "fast" oppvarmingsrutine jeg bruker hver gang jeg setter meg ned for å øve (også noe jeg akkurat har begynt med heh..), og det er originalt nok litt strekking, så Rock Discipline. Fant den i guitarproformat, så det er veldig greit syntes jeg. Fortsetter med noen relativt enkle låter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E:-1--2--3--4--2--3--4--5--3--4--5--6--4--5--6--7--5--6--7--8--6--7--8--9

H:--------------------------------------------------------------------------------

G---------------------------------------------------------------------------------

Veldig mange fine lessons og oppvarmingsstykker på www.ultimate-guitar.com.

||-4-3-2-1-5-4-3-2-6-5-4-3-5-4-3-2-|-6-5-4-3-7-6-5-4-8-7-6-5-7-6-5-4-|

||---------------------------------|---------------------------------|

||---------------------------------|---------------------------------|

||---------------------------------|---------------------------------|

||---------------------------------|---------------------------------|

||---------------------------------|---------------------------------|

|-8-7-6-5-9-8-7-6-10-9-8-7-9-8-7-6-|-10-9-8-7-11-10-9-8-12-11-10-9-11-10-9-8-||

|----------------------------------|-----------------------------------------||

|----------------------------------|-----------------------------------------||

|----------------------------------|-----------------------------------------||

|----------------------------------|-----------------------------------------||

|----------------------------------|-----------------------------------------||

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

--0--0^2^0-----0-------------0--0^2^0------0--2--3--5--

---------------3-----3^0^3-----------------3----------------

----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------

--0--0^2^0-----0---------------------------------------------------------

---------------3-----3^0^3^0--------------------------------------------

----------------------------------2^4^2--0^2^0--------------------------

------------------------------------------------------4^5^4--2^0^2-----

-----------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------

hvis dere liker den, så kan tilføye mer av den senere. men husk på første linje 0-2-3-5 å slå an bare 0`en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg pleier å gjøre sånn:

------------------------------------5-6-7-8-7-6-5----------------------------------

-----------------------------5-6-7-----------------7-6-5---------------------------

----------------------5-7-8-------------------------------8-7-5--------------------

---------------5-6-7---------------------------------------------7-6-5-------------

--------5-7-8-----------------------------------------------------------8-7-5------

-5-6-7------------------------------------------------------------------------7-6-5

Den bruker tre per streng regelen og bytter på fingerene.

EDIT:

Når jeg har gjort det en stund pleier jeg å bruke Randy Road's metode for å trene styrke i fingrene:

----------------------------------------------1-2-3-4---

-------------------------------------1-2-3-4------------

----------------------------1-2-3-4---------------------

-------------------1-2-3-4------------------------------

----------1-2-3-4---------------------------------------

-1-2-3-4------------------------------------------------

HAMMER ON PÅ HVER ENESTE TONE! Dette trener styrken i fingrene veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.