Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VARM OPP


tHeMuTh|n

Anbefalte innlegg

Gitaristn jeg spiller sammen med varmer opp fingeren ca. 1 time før vi går på.... Jeg varmer ikke særlig mye opp. Har hatt en uvane med å knekke fingre, men ikke nå lenger, ledene er stive så jeg må masere de ellers klarer jeg ikke en hel spilling. For all del ikke begynn å knekk fingre, dere kommer til å angre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja

*knekke fingre*

Har akkurat fått høre av legen min at det ikke er farlig... Jeg gjør det hele tiden med fingre,håndledd,albue,knær,rygg,nakke... for å si det sånn, så knekker det meste hos meg og jeg dro til legen for å spør han om det var farlig og da sa han at det bare er luft som kommer mellom leddene eller noe sånn og at det ikke er farlig, men hvis du driver å knekker rygge, nor jeg gjør når jeg har spilt gitar/bass en stund så pass på å ikke gjøre noe som gjør vondt når du knekker den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ofte hvis jeg har spilt en stund og da kanskje stått litt feil eller at gitarbåndet ikke har vært som det burde så er det kun et godt knekk i ryggen som skal til. Kjenner også når jeg har spilt bass en stund og håndleddene har vært i samme posisjon en stund, så låser de seg på en måte så må jeg virkelig knekke de, og det er ikke små knekk som kommer for å si det sånn! men selvsagt så er det sikkert ikke så bra å knekke, med tanke på at har du knekt en stund så vil det leddet lettere låse seg og ha større behov for å bli knekt og det vil bli slakkere leddbånd (vil jeg anta) ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker skjelden å varme opp. Eller strekke ut. Men så har jeg nok litt for skjelden skikkelige øvingsøkter og.. :|

Øver mest med bandet, og da blir det jo så smått litt oppvarming uansett. Heldigvis aldri hatt noe tendenser til senebetennelse :D

Og knekking av fingre er luftbobler som skapes og sprekker i leddvæsken (heter det ja..?). Kun skadelig hvis du gjør det mye, da du kan få løse ledd..

Får legge til en variant av "edderkoppen" jeg da.

------------------- |

------------------- |

---9--10--7----8- :|

-7--8----9--10--- |

Med samme "strenghopping" system som forklart tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg pleier å ta en á la dette (ligner den i første post, men du kan faktisk komme til å lære noe uhyre viktig av det også!!! Jeg sier ikke mer)

-----------------------------------5-7-8--

----------------------------5-7-8---------

---------------------4-5-7----------------

--------------4-5-7-----------------------

-------3-5-7------------------------------

3-5-7-------------------------------------

EYH!! Ikke verst at det er mulig å faktisk skrive tablatur her!!! Ikke alle forumt det går an i.

OKEI! Jeg må vel si det: trikset ovenfor kan gi deg nøkkelen til å forstå kirketonearter. Hvordan dur og moll faktisk er samme skala! Og hvordan man kan få ulik klang alt ettersom hvor man starter. (Denne starter altså i G-dur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eventuelt kan du dra en tappe-variasjon av ovennevnte (mye kulere):

OSV (fikk ikke plass til E-streng)

OSV (fikk ikke plass til H-streng)

OSV (fikk ikke plass til G-streng)

----------------------------------------------------------6-2-1-2-7-2-1-2-9-

-----------------------------5-2-1-2-7-2-1-2-9-2-1-2-----------------------

5-2-1-2-7-2-1-2-9-2-1-2----------------------------------------------------

begynner å bli litt Malmsteensk :D

Glemte å si at dette selvfølgelig er tohåndstapping. 1'erne og 2'erne spilles med venstre hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.