Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av forsterker


Martin

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du er nødt til å utdype litt mer hva du er ute etter. Det finnes uendelig mange forsterkere som går under beskrivelsen "gjerne rør, max 4000kr, rock/metal"

For å starte et sted, hvilke band liker du lyden til?

Hva har du prøvd som du liker osv.

Jeg (for min del) er ingen fan av rør-forsterkere, da de er ubruklige på lavt volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line6 er basert på digital modellering. Du får mange forskjellige forsterker-lyder i en forsterker, men etter det jeg har blitt fortalt låter ingen av dem like bra som originalen.

Litt pussig at du først gjerne vil ha rør, og deretter utpeker line6, som er så og si det stikk motsatte :P

Jeg veit at dream theater bruker mesa boogie, de andre bandene kjenner jeg ikke.

Jeg tror kanskje en combo fra tech21 kan gi deg det du vil ha. (www.tech21nyc.com) Veit ikke hvor mye de koster eller hva de går for brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line6 er basert på digital modellering. Du får mange forskjellige forsterker-lyder i en forsterker' date=' men etter det jeg har blitt fortalt låter ingen av dem like bra som originalen.

Litt pussig at du først gjerne vil ha rør, og deretter utpeker line6, som er så og si det stikk motsatte :P

Jeg veit at dream theater bruker mesa boogie, de andre bandene kjenner jeg ikke.

Jeg tror kanskje en combo fra tech21 kan gi deg det du vil ha. (www.tech21nyc.com) Veit ikke hvor mye de koster eller hva de går for brukt.[/quote']

Jeg så gjerne rør, fikk høre om denne Line 6'en etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Line6'en er så verst, det er hvertfall utrolig mange flere muligheter på den enn på andre amper... Lyden er helt okei også, kommer litt an på hvor høye krav du har.

Mesa Boogie forsterkeren som John Petrucci bruker koster vel rundt 30 000 btw ;) Kanskje ikke så aktuelt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på en Line6 Spider II 212' date=' da kan man skru som man vil..[/quote']

Jeg fant aldri noe bra metall-lyd da jeg testet Spider II (ref: anmeldelsen), men det kan være vi har forskjellige preferanser der. En bra amp sett i forhold til pris, med en hel del muligheter, men det kan være du heller vil betale for bedre lydkvalitet mot å få mindre effekter og slikt.

En brukt Boogie-amp kan være et bra valg hvis du føler at Petrucci er i den retningen du vil. Pagan's Mind blir vel en 5150(II) eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste å beynne med er ikke noen amp i det hele tatt. Pod 2.0 og et Behringer headset er helt genialt. Da kan du lære deg å spille uten å plage omgivelsene, eller tenke at andre hører at du spiller dårlig. På "rommet" får du også en lydopplevelse som langt overgår alle amper på dette lydnivået, med effekter i stereo. Pod får du brukt for en tusenlapp, lukket Behringer headset nytt for 295.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, veite skjønner ikke hvorfor i hælvete jeg posta denne i gitarer :P

Er kanskje lurt med en pod.. takk for tipset!

Nettrom angående spider'en - har hørt du er veldig kresen på lyd.. Hehe ;) Prøvde en Spider 212 i USA, syns faen meg jeg fikk skikkelig digg lyd jeg, uten å skru opp volumet no særlig! (mulig dette er fordi det er transistor :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.