Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvintoler


Rohde

Anbefalte innlegg

Hei, sliter litt med timen når jeg skal spille raske kvintoler. I hastigheter over hundre bpm mister jeg kontrollen. Jeg klarer å spille sekstendelstrioler i hurtigere fart, så det er ikke det tekniske jeg sliter med, er bare det at jeg har lett for å dette ut av timen.

Noen tips for hvordan få doktorgrad i kvintoler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvintoler er fem over fire. Altså på tiden fire noter opptar skal du skvise inn fem.

Det viktigste tror jeg er å få det inn i kroppen slik at du slipper å tenke på at du skal spille kvintoler. Bruk ventetiden på bussen, skolebenken (i stillhet) og andre steder til å spille kvintoler med fingrene, føttene, hva som helst. Så lenge du ikke plager andre er det lov. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' sliter litt med timen når jeg skal spille raske kvintoler. I hastigheter over hundre bpm mister jeg kontrollen. Jeg klarer å spille sekstendelstrioler i hurtigere fart, så det er ikke det tekniske jeg sliter med, er bare det at jeg har lett for å dette ut av timen.

Noen tips for hvordan få doktorgrad i kvintoler?[/quote']

Øv.

Vær også obs på å telle/aksentuere hver 5. note.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

når yngwie spiller kvintoler er det som regel bare fordi han spiller med et relativt fritt forhold til timing. Dette er improvisasjon og er nok aldri tenkt som kvintoler, derimot er det bare slik det har blitt notert fordi det er det som kommer nærmest det som blir spilt.

Eksempel på kvintoler som er "planlagt" er petruccis 3 solo i erotomania (dream theater).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.