Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

fender hot rod


eroald

Anbefalte innlegg

heisann folkens..

jeg er på jakt etter ny forsterker (som ca 1000 andre her inne)

jeg har snervet meg inn på en type jeg liker: fender hot rod serien..

har sutte å prøvd en deluxe ned på den lokale sjappa og ELSKER clean lyden..

har funnet ut at valget mitt står mellom:

Deluxe, tweed deluxe, deville 212 og deville 410

deluxen har 1 *12 fender spesial designd elementer

tweeden har 1*12 jensen vintage

deville 212har 2*12 fender spesial....

deville 410 har 4*10 eminence

devillene er 60w mens deluxene er 40w

personlig syns jeg 40w hører litt lite ut, og dermed låter devillene bedre ut som i tillegg har 2 eller 4 elementer.. men vil dette ha noe utslag på lyden? vil nok ikke få testa de..

men så har jo tweeden jensen;)

noen som har noe kjennskap til deville?

forsterkeren må tåle litt gigging og må tåle å bli spilt litt høyt på, er litt bekymra at 40wene ikke vil helt greie påkjenninga..

og hva om jeg sier en fulldrive 2 pedal, vil dette gi meg en krem rocka vreng?

takk for svar:)

mvh Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke at at forskjellen mellom 40 og 60 watt vil utgjøre den helt store forskjellen. Fordelen med 40 watteren er at godlyden fra rørene vil komme litt tidligere (på litt lavere volum). Uansett tror jeg at 40 rør watt holder bra i de fleste situasjoner. Er det en større gigg vil jo forsterkeren bli mikket opp og kjørt via PA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Hot Rod Deluxe og er kjempe fornøyd. Det å få den til å spille høyt nok har aldri vært noe problem for å si det sånn ;) Dessuten er den mye greiere å dra med seg rundt på spillejobber og øvinger enn Devillene, rett og slett pga størrelsen. Vrengen er jo allerede ganske grom, men med en fulltone 2 vil nok det gi rimelig grei overdrive ja :D

Har ikke så mye erfaring med Deville, men med 10" vil jo lyden bli litt mykere enn med 12", selv om det er to av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok' date=' thx for tipsa:)

tror jeg går får en hotrod deluxe da:) kom gjerne med råd til boxer som kan skaffe meg en skikkli overdrive lyd:)[/quote']

Ibanez ts808, Tonebone Hot british eller classic, Fulltone Fulldrive 2 har jeg hørt mye bra om ,men har ikke testet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.