Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

preamp til gitar og bass

Anbefalte innlegg

Hoi' date=' Hoi

En 47 knuser samtlige mikker laget av Shure og sennheiser på guitar amp.

Mikker du bør ha hørt i A/B tester på guit amp før du uttaler deg:

Shure SM57

Sennheiser MD421

Beyer M160

Coles 4038

Neumann U87

Sennheiser MD441

AKG D19

Neumann U47

Royer 121, 122

AEA 84

Har du hørt disse, på same cab, på samme dag, blindswitchet?

Hvis ikke... hold kjeft og si "takk for informasjonen, dette visste jeg ikke, så interresant"[/quote']

Jeg har ikke det nei, men som jeg sa er mikrofonvalget mer relatert til hvilken tone man vil ha enn hvilken kvalitet du vil ha på opptaket. Det er vel en grunn til at en stor del av gitartakes i dag er tatt med en SM57? Til og med Metallica bruker SM57 på gitaramper, til og med på vokal på St.Anger-plata (ikke det at jeg liker vokallyden der, men hvis de ville kunne de tatt seg råd til en U47..).

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Merker det er dårlig stemning her for at folk med peil skal kalle en spade for en spade?  

Kan godt holde meg unna.

Har du tenkt til å gjøre flere ting som stempler deg som erfaringsløs når det gjelder lur oppførsel på et diskusjonsforum? Klassisk aggressivitet etterfulgt av passivitet. Oppdager et forum fullt av folk med manglende kunnskap (evt evne til å formidle den), får behov for å gjøre noe dette, og når så deltagerne ikke helt vil la seg gjøre noe med (fordi du starter med null cred) er det frem med «Hvis det skal være sånn kan jeg godt gå…» eller lignende. Skjerpe seg nå, verden endres sjelden i løpet av en helg.

Dette forumet befolkes stort sett av tenåringer, med påfølgende varierende erfaringsgrunnlag og kommunikasjonsevne. Sjansen for opphetede diskusjoner er stor. Det er for få erfarne fjellfolk her, så naturligvis ser jeg heller at du blir enn at du går, men vil nå tro at tilstedeværelsen vil være relativt turbulent i begynnelsen.

For øvrig, takk for erfaringene om de forskjellige løsningene. De tilsier at mitt eget hjemmestudio havner i en lavkvalitetskategori, men jeg forventet ikke annet heller, det er bare hjemmedemo-lek jeg driver med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.