Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

preamp til gitar og bass


Boffen

Anbefalte innlegg

skjønner ikke helt hva du mener?

uansett: tech21-produktene er laget for å "erstatte" en gitar- (eller bass)-forsterker. Egner seg bra i studio, og i live-situasjoner der det ikke er viktig å ha store forsterkere på scenen for at det skal se kult ut :P

Låter best om du kobler den rett i miksebordet, evt. rett i linje eller mikrofoninngangen på lydkortet.

Kan også brukes som vreng-pedal sammen med en vanlig gitarforsterker, men låter da litt grumsete synes jeg, på grunn av at en gitarhøyttaler tar vekk noe i diskanten som gt2en allerede har tatt vekk nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en mikrofon preamp du skal ha, eller en gitar preamp eller hva ??

hvis det er en mic preamp, er det jo samme f.. om du spiller inn blokkfløyte eller trombone gjennom den..??

er det derimot en gitar / bass whatever, preamp, du skal ha ville jeg sjekket ut Tech 21 Sansamp PSA .. Den er veeldig bra på gitar, og også veldig bra på bass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvem er det som er så inni helsike dumme og kjøper en mikrofon til $8500? Disse er forbeholdt de som har råd til å betale, nemlig studioene...

Dessuten er en U-47 på ingen måte "den beste mic'en". En Sennheiser eller Shure kan gjøre en like god jobb, det kommer helt an på hva slags tone man vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anmode alle om å ikke la seg provosere unødig. For øvrig nevnte nå faktisk hubahubi en forholdsvis rimelig preamp spesifikt, samt at han beskrev de enda billigere. Med det sagt er det nok rimelig uaktuelt for trådstarter (og de fleste andre her inne) å skulle kjøpe en mikrofon til godt over 50000, uavhengig av hvor viktig mikrofonvalget måtte være for det ferdige produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.