Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ja, skal begynne å spille gitar da tenkte jeg


zarion

Anbefalte innlegg

Ja, som nevnt har jeg tenkt meg å begynne å spille gitar, musikk jeg vil spille kommer jo veldig an på hva jeg finner ut til at jeg har lyst til, men for øyeblikket er det vel Metallica og Iron Maiden som står høyest på lista.

Har fått en del anbefalinger av noen og jeg lurer på hva dere vil anbefale, ta gjerne med flere gitarer og.

http://www.music123.com/Item/?itemno=28366

http://www.music123.com/Item/?itemno=64565

http://www.music123.com/Item/?itemno=62474

Forsåvidt starter jeg nesten fra scratch nå, lært meg litt akkustisk på skolen og litt av venner.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo bare å hive seg på det! Gitar er et flott insterument, for du lærer bestandig nye ting, og du blir aldrig utlært..

Som nybegynner lønner det seg å begynne med noe enklere enn Metallica og Iron Maiden. Iron Maiden har etter mitt syn noe av de beste gitaristene innen hard rock, de har en teknisk bra spillestil, og har stor musikkforståelse, selv om jeg ikke spiller slik musikk, men innrømmer at jeg spilte lit Iron Maiden når jeg gikk i 9. klasse hehe....

Lykke til, du får sikkert masse gode råd her på forumet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen hit. Og iron maiden var mine helter for 10 år siden :)

Men jeg synes de rocker ennå. Var på konsert i sommer, og jeg fikk bakoversveis. Disse gutta nærmer seg (eller er allerede OVER) 50 år men fortsatt er det mer driv, energi og power å finne i deres live opptredener enn NOEN andre jeg har hørt. helt fantastisk. jeg tar av meg hatten. og spiser'n. til frokost.

så kan man gjerne si at det er litt harry musikk, men det gir jeg f... i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da fant jeg noe litt interresant på en norsk webshop ..

marshall_rock_kit.jpg

Marshall Rock Kit

Marshall Rock Kit er det du trenger for å ta de første skritt innen gitarspilling.

Pakken inneholder en 15 Watt Marshall MG15RCD combo, en Rocket gitar av høy kvalitet, gig bag, 4,5m gitarkabel, gitar-reim med plekter-holder, Korg GA30 gitar-tuner (med batterier), et sett ekstra strenger og to Marshall plekter.

Det er to forskjellige pakker tilgjengelig - GAP15 og GAP15P. som gir deg valget mellom to forskjellige gitarer;

GAP15MG med Rocket Deluxe:

Tradisjonell finish og headstock med sort kropp, krom mekanikk, to single-coil og en humbucker i hvitt og mikrofon-bryter med 5 posisjoner, tremolo-arm og perlehvitt plekterbrett.

GAP15MGP med Rocket Special:

Alt i sort, sort mekanikk, to single-coil og en humbucker i hvitt og mikrofon-bryter med 5 posisjoner, tremolo-arm. Det mørke aggresive utseendet er matchet med en unik headstock.

MG15CDR, 15 Watt Combo:

To kanaler - Clean og Overdrive

Contour-kontroll for dramatisk endring av lyd i mid-området

Emulert linje ut jack og hodetelefon jack

CD-inngang som gir deg muligheten til å spille sammen med dine favorittplater

Naturlig Spring Reverb

8" custom-voiced høyttaler

FDD (Frekvensavhengig demping)

380 x 375 x 205 mm

Vekt: 7,2 kg

er dette noe for meg om jeg skal spille litt metallica og sånt etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fender_strat_pack.jpg

Fender Squier Strat-Pack

Komplett gitarpakke fra fender. Alt du trenger for å komme i gang som gitarist.

Pakken inneholder en Fender Squier Affinity Strat, en Fender 10 Watt forsterker, gitar-kabel, gitartuner, reim og plekter.

Gitaren har kropp i or, lønn hals, rosentre gripebrett, standard mekanikk, 21 bånd, 3 single-coil mikrofoner, volumkontroll, to tone-kontroller, Fulcrum Tremolo og 5-veis mikrofonvelger.

Forsterkeren er på 10 Watt, 1x8" høyttaler, variabel gain og 3-bånds EQ.

Spesifikasjoner

Fender Squier Affinity Strat

kropp i or

lønn hals

rosentre gripebrett

standard mekanikk

21 bånd

3 single-coil mikrofoner

volumkontroll, to tone-kontrollere

Fulcrum Tremolo

5-veis mikrofonvelger

Fender Squier 10

10 Watt, 1x8" høyttaler

variabel gain

3-bånds EQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for squier pakka !

Squier er veldig gode nybegynner gitarer ... Har tilogmed funnet squire gitarer som er dritdigg å spille på...

Så den ambefaler jeg .. Iallefall ikke marshall greia .. Og ikke ibanezen . Ephiphonen er jo alternativet om du må ha humbuckere ...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du med det innlegget Gnome? At Fender og Squier er to forskjellige ting (mulig det bare er jeg som er durabelig trøtt..)? I tilfellet støtter jeg opp under det, men synes ikke det gjør Squier til dårlig verdig for pengene likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.