Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

på tide med ny gitar


Boffen

Anbefalte innlegg

RR3...

X10 er den rimeligste serien til Jackson. Ikke det at den er dårlig eller at jeg faktisk har noen erfaring med noen av gitarene, men siden RR3 stiller i klassen som Jackson selv har plassert litt over 10'er gitarer så tar jeg det for gitt at den er hakket hvassere.. OBSOBS! Styr unna billige gitarer med locking trem! Ingenting er værre en en billig floyd-kopi som egentlig bare kommer til å lage helvete for deg! Men når det er sagt så har jeg jo hørt ikke så ille ting om selv de rimeligste til Jackson, men allikavel... Du er advart...

Jeg gikk på en liten smell med en Ibanez S-gitar som var billig og krem og spille på, men jeg måtte hele tia skru bare litt for å holde den stemt.. Og en dag røk gjengene i en skrue.

Wolfgangen jeg har nå er jo en langt dyrere gitar, men med den har jeg oppdaga hvor dønn stabilt et bra locking-system kan være!

RR3 er jo også kulest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RR3...

X10 er den rimeligste serien til Jackson. Ikke det at den er dårlig eller at jeg faktisk har noen erfaring med noen av gitarene' date=' men siden RR3 stiller i klassen som Jackson selv har plassert litt over 10'er gitarer så tar jeg det for gitt at den er hakket hvassere.. OBSOBS! Styr unna billige gitarer med locking trem! Ingenting er værre en en billig floyd-kopi som egentlig bare kommer til å lage helvete for deg! Men når det er sagt så [i']har jeg jo hørt ikke så ille ting om selv de rimeligste til Jackson, men allikavel... Du er advart...

Jeg gikk på en liten smell med en Ibanez S-gitar som var billig og krem og spille på, men jeg måtte hele tia skru bare litt for å holde den stemt.. Og en dag røk gjengene i en skrue.

Wolfgangen jeg har nå er jo en langt dyrere gitar, men med den har jeg oppdaga hvor dønn stabilt et bra locking-system kan være!

RR3 er jo også kulest...

etter hva jeg har skjønnt er det ekte floyd rose på rr3 ihvertfall, er det noen som kan si dette med sikkerhet(at det er ekte floyd rose på rr3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licensed Floyd Rose betyr at de har mot en liten andel, fått lov til å lage nesten kliss makne kopier av orginal floyd rose. Orginalen er noe du finner svært sjeldent på gitarer. Det er ikke fordi "ekte" floyd er veldig dyrt eller noe, men bare fordi de kan bestemme selv hvor mye tid og energi (les: hvor dyrt) de selv vil at det skal være.

Selv om det tilsynelatende er snakk om "samme greia" betyr ikke det at det er like bra... Licensed på billige gitarer sammenligna med the real deal blir som å sammenligne noe som epiphone (Bare enda j*vligere) med Gibson. Presisjonen og selve måten man fabrikerer delene... De kan være støpt, dreid eller smidd eller hvordan man en lager sånne deler.

Mine erfaringer med locking trem har fortalt meg at gitarer som går veiledende for under 8-10 000,- sjeldent har noe som er verdt pengene og bryet. Det finnes såklart unntak! Tilbud, og enkelte merker greier å tyne fram fullblods stupbombere for mindre. Såvidt jeg vet kan du få Fender Japan strat med HSS/HSH og orginal Floyd Rose for rundt 6-7000. Men fender er fender og vil ikke låte eller føles som en Jackson... Keep It Simple... Jo mindre som kan gå i stykker eller skape problemer for deg, jo mindre innvikla er det å sette opp og ha en rimelig gitar i tip-top stand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En original Floyd koster omtrent 4 ganger så mye som en kopi.

Det er selvfølgelig en kvalitetsforskjell.

Forskjellen mellom X-serien og RR3 er minimal.

Dog, begge er billige gitarer og forskjellen innenfor samme model kan faktisk være ganske stor rent kvalitetsmessig sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror X-serien og Pro-serien ligger veldig nærme hva kvalitet angår. Har ikke sammenlignet med specs, men tviler sterkt på at det er særlig forskjell.

Den største forskjellen jeg merka da jeg gikk fra lisensert til ekte floyd rose, var at den ekte er mye mer bøyelig og holder selvfølgelig stemminga veldig mye bedre. Uansett, lisensert floyd rose er ikke crap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.