Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

teknikker


Lejs

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

i et riff skal du ikke bare opp ned opp ned.. :P det skal gå i takt og presist.. hvis det står 1 2 3 43 23 23 5 5 2436 ....skal det bare være et slag på hver av dem .... ikke 2-3 på hver... du skal ikke bare gjøre det uten mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg klarer det hvis eg skifter streng ofte og spiller kompliserte bassganger, men ikke om eg skal spille presise lange ganger, for da synes eg lyden blir horribel, (bam bom i stedet for bam bam på en måte) og da mister eg takt, men det kommer vell med tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg skal lese meg ihjel på alternate picking, for uten det er det veldig smertefult, men eg har lite kontroll på alternate og synes lyden blir stygg (opp og ned opp og ned = stygg lyd i mine ører..damn you kisaki) meen den lyden forsvinne vell om man er flink til det?

Så lenge du har riktig 'touch' med plekteret så får du en jevn lyd selv på det hurtigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh. Klarer på en måte å spille litt rask blues med sånn alternate picking.

Forresten; et bra riff å øve på:

|---------------------------------|

|---------------------------------|

|---------------------------------|

|---------------------------------|

|-----2-----3-----4-----3-----2-2-|

|-0-1---0-1---0-1---0-1---0-1-----|

Master of Puppets :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternate Picking funker mye bedre om du holder høyrearmen mest mulig parallelt med strengende, slik at du for samme vinkel på alle strengene. Krever riktignok at du holder gitaren ganske høyt

Det er bare tull. Det går an å bruke teknikken med gitaren langt nede, og presisjonen og farten er den samme. Det å ha gitaren høyt hjelper hovedsaklig på venstrehånds-teknikken, og er en nødvendighet hvis man skal spille med mye stretching.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh. Klarer på en måte å spille litt rask blues med sånn alternate picking.

Forresten; et bra riff å øve på:

|---------------------------------|

|---------------------------------|

|---------------------------------|

|---------------------------------|

|-----2-----3-----4-----3-----2-2-|

|-0-1---0-1---0-1---0-1---0-1-----|

Master of Puppets :)

Må desverre innrømme at jeg lærte meg det riffet der lenge før jeg ble bevvist på pickingen min. Spiller det enten "up, down, down, up, down, down osv" eller "down, down, down, down.... (ekte metallicastil :mrgreen: )"

Yngtchie: Takk for du retter på meg. Du vet sikkert best du. Vet ikke om du har testet ut alternate picked arpeggios i forskjellig høyde? Jeg for desidert best kontroll om jeg bruker min metode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngtchie: Takk for du retter på meg. Du vet sikkert best du. Vet ikke om du har testet ut alternate picked arpeggios i forskjellig høyde? Jeg for desidert best kontroll om jeg bruker min metode

Har prøvd fra under haka til under balla, og har kommet til den konklusjon at alternate picking funker helt fint med gitaren hengende lavt, så lenge det ikke blir for lavt. Ihvertfall for meg, vet ikke hvordan det er med andre.

En ting jeg vet er at for å spille med mye stretching så må man ha gitaren veldig høyt oppe, ellers kan man få muskelsmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.