Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

god ide. lekser!


Nilsefix

Anbefalte innlegg

Alle som har noen gode forslag til lekser (dette er ikke noe jeg har alt for mye tid til å lage med det første, så de burde vel være ferdig utformede, klare til å legge ut..) kan ta kontakt med meg (helst på mail), så skal nok resten bli ordnet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt en reel problemstilling Gnome framstiller, og alle som har vettugt å komme med bes komme med det her.

Jeg ville vel kanskje se for meg at man skiller mellom f.eks. nybegynner, middels og videregående eller noe lignende. Hva andre bør øve på er ganske umulig å si stort om, men om det er en ting som har hjulpet deg mye er sjansen stor for at også andre kan ha nytte av å lære det. Ellers har jeg lite lure ideer om hvordan man kan få ordna det til på en saklig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er som følger:

-Vi aner ikke hvor gode de andre er, og vet ikke hva de andre bør øve på

Jeg mener at det ikke nødvendigvis er noe problem, hvis man bare gjør om ordlyden litt. Istedet for å kalle det lekser, eller å skreddersy øvelser for spesielt kan jo ALLE komme med sine triks. Skrive de ned, ta de opp og legge de ut. Det er alltids noen som ikke er like flink som deg selv uansett.

Dessuten vil dette skape ideer hos andre som kanskje kan tingene fra før, men ser at du spiller det på en litt annen måte. Og hvor det igjen inspirerer den personen til noe annet helt nytt basert på ditt innlegg.

Og i tillegg kan jo også hver og en av oss komme med innlegg hvor de spør andre om hjelp til noe, være seg sweeping, akkorder, plekterbruk, skalaer osv :)

Vegar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som bra ideer.

Må terpe masse. Skal begynne med det nå. Har en bok liggende som jeg har tenkt å lære meg alt fra.

Et spm: Noen som har lyst til å ta på seg oppgaven å skrive masse "tekniske" beskrivelser osv, som arpeggio, modulering, flagoletter osv. Nå kan jeg hvertfall de 3, men det finnes da utrolige mange fler enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å plukke sanger.. Det lærer man veldig mye av faktisk. Trenger ikke å ta hele sanger.. bare enkelte riff eller soloer. Plukk Toto - Dave`s gone Skiing. Det har jeg gjort, og det var gøy! hehe. tok lang tid, men det gikk. Ikke få panikk når du kommer til gitarsoloen. hehe. jo, gjør det. det fikk jeg. Steve Lukather er jo tålig flink da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.