Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmeinnspilling


Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å kjøpe meg en vokalmikrofon, pre-amp og nytt lydkort til hjemmeinnspillinger. Var hos tre45 i trondheim i dag og fikk satt opp en pakke: ESI Juli@ lydkort til 1390,- , Soundcraft Compact 4 mixer til 1700,- og en ADK (eller ADT eller no sånt, husker ikke helt...) studiomikrofon til 1200,- (på tilbud). Er dette en grei pakke å starte med? Hva med prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mikseren var jo svindyr.. hvis det bare er til hjemmebruk, så klarer du deg fint med en behringer.. du klarer ikke skru lyden så bra at behringeren skal være det som trekker låta ned alikevell.. en behringer av samme kaliber ligger rundt 800 spenn tror jeg.. ellers kjenner jeg ikke til lydkortet eller miccen, men spanderer du på noen hundrelapper ekstra på miccen, (siden mikseren blir billigere), får du en Røde NT1a til 1995 (veil 2995) hos procom.no ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert sånn digitalt hjemmeministudio, med mixer, effekter, opptaker og kanskje cdbrenner i ett? Slike går for en billig penge på bruktmarkedet (jeg så en til ca 3000 i dag, men husker ikke hvor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at den koster 695,- på Riff. Åssen gjør du det med gitar inn på den? Direkte fra line out på forsterkeren. Han på butikken sa at på den soundcraften kunne du stille om impedansen inn på ene mic-inngangen, og bruke den som gitar-inngang, og åssen velger du hvilke kanaler som skal være aktive? Det er jo under halv pris på denne, og hvis den er like god er det jo veldig interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt uenig med at en Behringer er bedre enn den Saoundcraft Compact4. Men prisen på den var litt i overkant syntes jeg. Men den er kjempebra og anbefales STERKT over ALT av behringer til samme pris. Enkelt og greit. Har den i studio på skolen og du FÅR virkelig Soundcraft's legendariske kvalitet til Behringerpris. Ikke nøl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den koster bare 1355,- på kickmusic så jeg. Blir vel til at jeg handler der hvis jeg ikke får noe bedre tilbud. Han på tre45 mente at det nye til Behringer var bare dritt. At det varierte veldig mye fra produkt til produkt, men at de brukte så billige kompontenter at det ble mye støy. Og da kunne jeg like gjerne kjøpe en billig mikrofon også. Går nok for Soundcraften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.