Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall MG100DFX kjøpt i USA


Ddffgg

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å få solgt unna min MG100DFX. Men forsterkern min er kjøpt i USA så den har derfor et annet strømbehov enn hva en forsterker fra Norge ville trengt. Så her kommer spørsmålet: Hva trenger personen som kjøper denne artige lille duppedingsen av meg å kjøpe dersom personen trenger litt strøm til den :wink: Jeg har en slags transformator. Er det det det heter? Evt. hvor sterk transformator trenger man for å bruke en sånn forsterker?

Jeg er helt blank! Har ingen peiling på sånt. Forsto ikke engang hva som står på min transformator! :P Heheh..

PS: Rett meg opp hvis jeg skriver noe feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøperen trenger en 230V til 110V omformer som klarer å levere minst like mange Watt som forsterkeren trekker fra strømnettet. Gjetter på ca. 140-200W. Dette står nok bakpå forsterkeren.

Evt. kan forsterkeren bygges om ved å koble om / skifte strømforsyning.

Jeg tror egentlig ingen av delene er verdt det for en sånn møkkaforsterker. Du får nok ikke stort for den her uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min på qxl, men sjekk steder som elfa, clas ohlson, arngren, biltema osv. (alle disse har sider på internett).

Min leverer max 40W tror jeg, og kostet under 200-lappen, men jeg tror du må ut med endel mer når det er snakk om slike strømstyrker. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøperen trenger en 230V til 110V omformer...

Godt mulig jeg tar helt feil, men trenger ikke kjøperen heller en 110V til 230V omformer? Så vidt jeg vet har USA 110V og Norge 230V, og hvis den da er kjøpt i USA og skal brukes i Norge, burde man heller ha omvendt?

Jeg kan ikke så mye om det altså, så kan hende jeg tar feil. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinern:

strømmen som kommer ut av strømnettet i norge er 230/220 v .. derfor skal den jo omforme strømmen til 110v, slik at forstererkeren ikke tar fyr.. alså 230 til 110 v trafo..

det er jo forsterkeren som mottat strømmen, den sender ikke strøm ut... eller kanskje en mg100 gjør det, men ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinern:

strømmen som kommer ut av strømnettet i norge er 230/220 v .. derfor skal den jo omforme strømmen til 110v' date=' slik at forstererkeren ikke tar fyr.. alså 230 til 110 v trafo..

det er jo forsterkeren som mottat strømmen, den sender ikke strøm ut... eller kanskje en mg100 gjør det, men ;-)[/quote']

Åja, selvsagt. Det burde jeg jo tenkt på :wink: Skjønner ikke helt åssen jeg fikk til det der, akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det. de dyreste trafoene ordner også opp i det' date=' men jeg veit ikke hvor viktig det er..[/quote']

Jeg ville ikke kjøpt en trafo om ikke ordna med det for å si det slik. Både trafo og amp kan gå duken..

Jeg tror egentlig ikke det er så farlig. Jeg bruker en billig 230 til 110V trafo til min rocktron multivalve, som er en så og si 100% digital enhet. Tror nok den i det minste ville oppført seg litt rart om dette hadde noe å si. Når vi da snakker om en forsterker tror jeg dette bør ha enda mindre å si.

Jeg har egentlig ikke peiling på dette, men jeg skulle mene at alt elektrisk utstyr bør være laget med såppas toleranse at en 20% forandring i frekvens på nettstrømmen ikke burde ha noe å si.

På mange apparater står det også 50/60Hz på baksiden, hvilket tilsier at den er laget for å takle begge deler. (vet ikke hva som står bakpå MGen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.